به گزارش ایرنا، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در آئین افتتاحیه این همایش ها گفت: 312 مقاله به دبیرخانه همایش ملی ارتقای سلامت دهان و دندان با محوریت مادر و کودک رسیده که 290 مقاله برگزیده شد و 60 مقاله برای ارایه به صورت سخنرانی برگزیده شد.
علی رشید پور یادآور شد: این همایش 2 روزه است و روز جمعه ششم اسفند 95 سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین اختتامیه حضور می یابد.
وی با اشاره به همایش سالیانه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز افزود: به اشتراک گذاری تازه ترین یافته های علمی، مشورت در طرح های علمی، استفاده از دانش محققان در نقاط مختلف کشور و ایجاد همگرایی در طرح های در حال اجرا از اهداف این همایش است.
وی با اشاره به اهمیت بهداشت و سلامت دهان و دندان به ویژه در مادران و کودکان، گفت: توسعه بهداشت دهان و دندان ضامن سلامتی و رشد مناسب کودکان برای آینده است و به ارتقای سطح سلامت خانواده کمک می کند.
رشیدپور به دستاوردهای علمی ایران اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: ایران در سال 2016 رتبه 18 جهانی و اول منطقه را در دریافت تعداد استنادات به مقالات به دست آورده است و پس از ایران کشورهای دانمارک، روسیه، اتریش، تایوان، سنگاپور، رژیم صهیونیستی، ترکیه و مالزی قرار گرفته اند.
وی بیان داشت: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم در علوم پزشکی 108 دانشمند برتر دارای شاخص اچ ایندکس در کشور وجود داشت که در سال گذشته به 298 نفر و تاکنون به 421 نفر افزایش یافته است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ایجاد مرکز توسعه تحقیقات بالینی در بیمارستان های کوثر و امیر المومنین سمنان خبر دارد و گفت: همچنین مراکز تحقیقات سلامت مواد غذایی، مراقبت های پرستاری و سرطان ایجاد شده است.
معاون تحقیقات و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به آغاز طرح کوهورت نوزادان از اول اسفند 95 در استان های، یزد و شیراز و سمنان با محوریت دهان و دندان، گفت: از اهداف طرح کوهورت کاهش مرگ زودرس، مطالعه آینده نگر برای جمعیت عمومی تعریف شده است و این طرح در حوزه نوزاران، سالمندان و نوجوان اجرایی می شود.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.