به گزارش ایرنا، حسن ارگی در نشست خبری در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان گفت: خبرگزاری ایرنا یک مجموعه رسانه ای قوی و فراگیر است که برای اطلاع رسانی و خبر، جایگاه ویژه قائل است.
وی خاطرنشان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی برای تمام رسانه ها، نشریات و منابع خبری دیگر، یک مرجع خبری صادق، سالم و پرکار است.
ارگی تصریح کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی با پوشش تمام نقاط کشور، حتی پوشش مسایل و مشکلات نقاط روستایی، منبع خبری کامل برای دسترسی به اطلاعات و اخبار را به صورت فراگیر فراهم کرده است و به عنوان یک نقطه اتکا در حوزه خبر برای رسانه ها و مسوولان محسوب می شود.
وی بیان داشت : رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مسوولان و مردم، در یک تعامل دو سویه برای ارتباط هرچه بیشتر این دو بخش، برای رفع مشکلات کشور و توسعه، نقش‌آفرین هستند.
وی با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم سالاری دینی استوار است، گفت: به یقین، نظامی که بر این پایه استوار است، نمی تواند مردم را با خود بیگانه بداند و اطلاع رسانی در چنین جامعه ای از اهمیتی ویژه برخوردار است.
فرماندار مهدیشهر افزود: رسانه ها به عنوان انتقال دهنده اطلاعات به مردم، نقشی بی بدیل دارند که نمی توان چنین نقشی را در جای دیگری جستجو کرد.
ارگی با اشاره به این که در مبانی و رویکرد نظام جمهوری اسلامی دانستن حق مردم است، یادآور شد: مردم در جایگاه ولی نعمتان، باید از مسایل در بخش های مختلف دولتی و غیردولتی آگاه باشند.
وی بیان داشت: در سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در نظام اداری نیز یکی از بندهای آن مبتنی بر لزوم آگاهی مردم از اخبار، اطلاعات و حقوق شهروندی است که تاکید دولت تدبیر و امید نیز برهمین مساله استوار است.
وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) خطاب به مسوولان درباره این که هر آن چه انجام می دهید به مردم بگویید، خاطرنشان کرد: رویکرد امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید، تاکید بر آگاهی مردم است، به عنوان حقی که مردم نسبت به مسوولان دارند.
وی گفت: رسانه های داخلی می توانند با انتشار اخبار صحیح و درست، از تحقق بسیاری از اهداف بنگاه های شایعه پراکن و دشمنان کشور جلوگیری کنند.
فرماندار مهدیشهر گفت: در چنین شرایط و جامعه ای، اگر بستر صحیح انتشار اخبار و اطلاع رسانی مناسب وجود نداشته باشد، ناامیدی جامعه را به دنبال خواهد داشت.
فرماندار مهدیشهر در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) سمنان، ضمن آشنایی با وظایف، رسالت ها و امکانات رسانه ای این خبرگزاری، با بخش های مختلف در این رسانه آشنا شد و در نشست خبری با خبرنگاران ایرنا حضور یافت.
7344/6103
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.