به گزارش ایرنا، سرهنگ مجید فرزانه عصر سه شنبه در نشستی که برای بررسی مشکلات ترافیکی شهرستان شاهرود برگزار شده بود ، افزود: تا پایان سال گذشته ، شهرستان شاهرود یکی از شهرستان هایی بوده است که بیشترین حوادث رانندگی در آن اتفاق می افتاده است.
وی با بیان این که حوادث منجر به جرح 6 درصد و حوادث رانندگی خسارتی هم 21درصدکاهش یافته است ، افزود: امسال مجموع حوادث رانندگی شهرستان شاهرود 13 درصد کاهش یافته است.
سرهنگ فرزانه در مورد حوادث رانندگی درون شهری هم گفت: بیشترین حوادث رانندگی شهر شاهرود در میدان هفت تیر و تقاطع مغان روی داده است که برای رفع نقص آن ها طرح های خوبی در شورای ترافیک شهرستان پیش بینی شده است.
وی نبود خط کشی در برخی معابر،عدم رنگ آمیزی تعدادی از سرعت گیرها، عدم تناسب برخی چراغ های راهنمایی و رانندگی با موقعیت مربوطه و نبود پل هوایی در مقابل دانشگاه صنعتی و دانشگاه آزاد را از مشکلات ترافیکی درون شهری اعلام کرد.
رییس پلیس راهور شاهرود همچنین ، نبود توقف گاه در برخی اماکن عمومی مانند بیمارستان ها، فروشگاه های زنجیره ای و عدم رعایت حق تقدم را از دیگر مشکلات عنوان نمود.
وی با بیان این که، اعمال قانون در 9 ماه امسال 162درصد افزایش یافته، افزود: در این مدت تخلفات حادثه ساز شهری 51 درصد و سایر تخلفات رانندگی هم 21 درصد رشد نشان می دهد.
سرگرد سید مهدی جلالی فرمانده پلیس راه شاهرود -میامی هم در این نشست ، حوزه راه استان سمنان را برابر با چهار استان دیگر کشور خواند و گفت: مسیر راه های استان سمنان از آرادان تا کاهک 700کیلومتر است.
وی با بیان این که بیشترین مسافران این مسیر را زایران امام رضا(ع) تشکیل می دهند، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که این مسافران با خاطرات خوش استان را ترک کنند.
سرگرد جلالی گفت: بیشتر راه های استان کویری است و نیاز است با اجرای برنامه هایی ، جاذبه های این راه ها افزایش یابد.
وی زنجیره ترافیک را متشکل از سه عامل راه ، وسیله نقلیه و راننده خوب عنوان کرد و گفت: این سه عامل در کاهش حوادث هم نقش زیادی دارند.
فرمانده پلیس راه شاهرود - میامی ادامه داد: راننده خوب می تواند نواقص دو عامل دیگر را هم پوشانی کند به طوری که راننده 70 درصد در عوامل حادثه ساز نقش دارد.
وی با بیان این که دلیل 70درصد حوادث رانندگی خواب آلودگی است، گفت: بیشتر تصادفات این مسیر را رانندگان غیر بومی به دلیل عدم شناخت مسیر با انحراف از جاده و یا واژگونی می سازند.
سرگرد جلالی اختلاف سطح برخی جاده ها را حادثه ساز خواند و گفت: اصلاح خوب شیب های شیروانی راه ها توسط اداره کل راه و ترابری ، جلوی بسیاری از حوادث جاده ای را گرفته است.
وی از وجود 800دستگاه پل در این شهرستان خبر داد و گفت: برخی از این پل ها نیاز به حفاظ دارند.
7358/6167 خبرنگار : سروش مولانا ** انتشاردهنده: محسن شاکری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.