تصویربرداری سریال سلمان فارسی کار جدید داود میرباقری روز جمعه در شاهرود آغاز شد.

تصویربرداری سریال سلمان فارسی کار جدید داود میرباقری روز جمعه با حضور فرماندار شاهرود در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش جماران، کارگردان این سریال در آیین آغاز تصویربرداری این طرح بزرگ که با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی در منطقه مجن شاهرود برگزار شد، ساخت این سریال تلویزیونی را بسیار پیچیده و دشوار خواند و گفت: حجم کار سریال سلمان فارسی هم در شکل اجرا و هم از جهت اهمیت معنا و مفاهیمی که در بر دارد، پنج برابر سریال مختارنامه است.

داود میرباقری اضافه کرد: ۲۰ سال پیش طرحی را به صدا و سیما ارایه کرده و در مقدمه آن نوشتم پروژه سلمان فارسی بررسی تاریخ ادیان است و حضرت سلمان به دلیل عشق به حقیقت، ادیان را درنوردید تا در نهایت در کنار پیامبر اکرم(ص) آرام گرفت.

وی یادآور شد: رسول خدا (ص) درباره سلمان سخنان بسیار ارزنده ای فرمودند از جمله اینکه سلمان علم اول و آخر را می داند یا علم اگر در ثریا هم باشد مردمانی از اهالی پارس به آن دست پیدا می کنند.

میرباقری وجود چنین روایاتی را نشانگر اهمیت این موضوع دانست و گفت: این اهمیت کار را برای ما هم سخت و پیچیده می کند و بررسی و شکل دادن به قصه کار بسیار سخت و گسترده ای خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت سریال اظهار داشت: قرار بود بعد از فیلم برداری در کرمان و قشم برای ادامه کار به ترکیه سفر کنیم و همه کارها نیز پیش بینی و تدارک دیده شده بود تا اینکه به دلیل شیوع کرونا تصمیم گرفتیم بخش های مربوط به ترکیه را در شاهرود فیلم برداری کنیم.

میرباقری افزود: سریال سلمان فارسی نیازمند چهار شهرک سینمایی است که ۲ شهرک آن در تهران موجود است و ۲ شهرک دیگر هم در شاهرود ساخته می شود. 

فرماندار شاهرود نیز در این آیین ضمن معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی و ظرفیت های گوناگون این شهرستان بیان کرد: آنچه که در اقتصاد و اشتغال شهرستان نقش بسزایی دارد، معرفی شاهرود و ظرفیت های منحصر به فرد آن است که امیدواریم با اجرای برنامه های فاخری همچون سلمان فارسی بتوان به معرفی شاهرود در سطح ملی و فرا ملی پرداخت.

نادر فخری اضافه کرد: با ایجاد زمینه برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال در این شهرستان می توان رونق اقتصادی را در آینده شاهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.