مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان گفت: ۳۰ درصد زندانیان این استان را افراد دستگیر شده در زمینه مواد مخدر و روان‌گردان تشکیل می‌دهد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان با اعلام اینکه ۳۰ درصد زندانیان این استان را افراد دستگیر شده در زمینه مواد مخدر و روان‌گردان تشکیل می‌دهد، گفت: ۹۶ درصد ورودی‌ زندان استان سمنان در سال گذشته را مردان و چهار درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش جماران، محمود باهنر روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان سمنان گفت: بعد از موادمخدر و روان گردان‌ها بیشترین علت حضور زندانیان را به ترتیب به دلیل سرقت، جرایم علیه اشخاص و محکومیت مالی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: ۲۸ درصد زندانیان به دلیل سرقت، ۱۱ درصد به دلیل جرایم علیه اشخاص و ۹ درصد به دلیل محکومیت مالی در زندان به سر می‌برند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان بیان کرد: ۹۶ درصد ورودی‌ زندان استان سمنان در سال گذشته را مردان و چهار درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: ۲۷ تا ۳۰ درصد ورودی‌ زندان استان سمنان را قشر جوان بین بازه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهد.

باهنر خاطرنشان کرد: ۴۹ تا ۵۰ درصد جمعیت زندانیان ورودی استان سمنان در سال گذشته را افراد کم سواد (سواد تا ابتدایی یا راهنمایی) تشکیل می‌دهد و آمار نشان می‌دهد بین میزان سواد و جرم رابطه وجود دارد.

وی با بیان اینکه کاهش ورودی به زندان‌ها در اولویت دستگاه قضا است، اظهار داشت: سال گذشته چهار هزار و ۳۱ نفر از زندان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان گفت: طبق آمار اردیبهشت ۹۹،  به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور ۲۵۵ نفر زندانی شدند و در استان سمنان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۳۹ نفر وارد زندان شدند و آمار نشان می‌دهد استان از لحاظ تعداد زندانی نسبت به جمعیت جزو استان‌هایی است که وضعیت خوبی دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.