«سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان سمنان» تدوین و روز سه شنبه با حضور ویدیو کنفرانسی معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و علیرضا آشناگر استاندار سمنان رونمایی شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان در مراسم رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان سمنان گفت: برنامه عملیاتی برای اجرایی شدن سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان نیز در حال تدوین است و برنامه عملیاتی اجرای سند نیز به زودی تکمیل و رونمایی می‌شود.

به گزارش جماران، مهسا شاه حسینی در دومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام راحل استانداری گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده یکی از شاخص‌های مهم برای تقویت عدالت جنسیتی و اجتماعی است و تدوین این سند در استان سمنان نویدبخش اتفاق‌های خوب است.

وی ادامه داد: تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان سمنان به دنبال  کاهش فاصله اجتماعی و توانمندسازی زنان است که این رویکرد نقشی مهم برای رسیدن به توسعه پایدار و تحقق برنامه ششم دارد.

وی بیان کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان سمنان به دنبال تحقق رویکردهای مهمی مانند ایجاد شرایط  جذب و تقویت حضور زنان تحصیل‌کرده در بازار کار ، توسعه آموزش و مهارت‌های متناسب با بازار کار، افزایش آگاهی زنان در زمینه جسم و روان و تشویق به ازیاد نسل است.

شاه‌حسینی تصریح کرد: افزایش مشارکت و حضور زنان در فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی، افزایش نرخ ازدواج با تاکید بر سالم‌سازی خانواده، ارایه الگوهای برتر در حوزه زنان و خانواده با کمک رسانه و بهبود حمایت‌ها و ارتقای زمینه‌های لازم یرای اشتغال و کارآفرینی زنان خاص مانند زنان سرپرست خانوارتوانمندسازی دختران و زنان برای ایفای نقش‌های تاثیرگذار اجتماعی و سیاسی از دیگر اهدافی است که در سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان سمنان دنبال می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان خاطرنشان کرد: برنامه عملیاتی برای اجرایی شدن سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان نیز در حال تدوین است و برنامه عملیاتی اجرای سند نیز به زودی تکمیل و رونمایی می‌شود.

سند ارتقای جایگاه زنان و خانواده استان در پایان نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده رونمایی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.