رئیس جهاد کشاورزی دامغان گفت: باغداران دامغانی 820 میلیون ریال یارانه نهال دریافت کردند.

رئیس جهاد کشاورزی دامغان با بیان اینکه باغداران دامغانی در سال جاری 820 میلیون ریال یارانه نهال دریافت کرده اند، گفت: در دامغان ۱۹ هزار هکتار باغ وجود دارد که از این مقدار ۱۷ هزار هکتار آن باغ پسته و مابقی باغات محصولات گرمسیری و جالیزی چون سیب زرد، زردآلو، گردو، سیب زمینی، گوجه فرنگی، بادمجان، گوجه سبز، خیار، آلبالو و گیلاس است.

به گزارش جماران، سیدمحسن طباطبائیان  با بیان اینکه در سال جاری باغداران دامغانی ۸۲۰ میلیون ریال یارانه نهال دریافت کرده‌اند، بیان کرد: هدف از پرداخت یارانه نهال، ترویج و توسعه باغات جدید و پرمحصول با رویکرد افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک است.

وی با بیان اینکه این رقم یارانه نهال اختصاص داده‌شده برای تهیه نهال‌های گردو، زردآلو و گلابی پرداخت شده است که شامل ۴۱۰ اصله نهال می‌شود، افزود: به ۱۰ نفر از افراد واجد شرایط یارانه نهال تعلق گرفت که باغداران مستعد احداث باغات میوه الویت‌دار، گیاهان دارویی، ادویه‌ای و خشکبار بودند.

وجود ۲ نهالستان در دامغان

رئیس جهاد کشاورزی دامغان گفت: این شهرستان دارای دو مجوز نهالستان تولید پسته است که نسبت به ارائه خدمات نهال به کشاورزان و باغداران اقدام می‌کند.

طباطبائیان بیان کرد: در دامغان ۱۹ هزار هکتار باغ وجود دارد که از این مقدار ۱۷ هزار هکتار آن باغ پسته و مابقی باغات محصولات گرمسیری و جالیزی چون سیب زرد، زردآلو، گردو، سیب زمینی، گوجه فرنگی، بادمجان، گوجه سبز، خیار، آلبالو و گیلاس است.

وی گفت: ۱۰ هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی عضو صندوق توسعه بخش کشاورزی دامغان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.