پیمان اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خرید حمایتی از اواخر شهریور در این استان آغاز و تا ۱۰ آبان ادامه داشت، افزود: طی این مدت ۲ کارخانه طرف قرارداد با حمایت دولت ۲۴ هزار تن از این محصول را خریداری کرده اند.

وی اظهار داشت: در این طرح هر کیلوگرم از این محصول به قیمت ۱۰ هزار ریال درب کارخانه خریداری شد که دولت چهار هزار ریال آن را به صورت یارانه ای تامین و پرداخت کرده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان اضافه کرد: کل ارزش محصول گوجه فرنگی خریداری شده ۲۴۰ میلیارد ریال برآورد شده که هم اکنون لیست بهره برداران تهیه و به بانک ارسال و مراحل پرداخت وجوه آن در حال نهایی شدن است که انتظار می رود تا هفته آینده این مبالغ به حساب بهره برداران واریز شود.

اسکندری یادآور شد: خرید حمایتی به علت کاهش قیمت گوجه فرنگی و برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان،  از بین رفتن انگیزه کشت و تولید این محصول از سوی تعاون روستایی انجام شد و تعاون روستایی کردستان این طرح را با همکاری کارخانه رب گوجه‌فرنگی خرمدشت کردستان و روژین تاک کرمانشاه انجام داد.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی امسال یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کردستان زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفته و ‌پیش بینی می‌شود با میانگین برداشت ۶۶ تُنی در هر هکتار بهره برداران حدود ۱۲۰ هزار تُن از این محصول را برداشت و روانه بازار مصرف کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.