پیمان اسکندری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان گوجه‌فرنگی در راستای حمایت از تولیدکنندگان استان از سوی اتحادیه تعاونی های روستائی استان از طریق ۲ کارخانه رب گوجه‌فرنگی استان‌های کردستام خریداری شده است.
 وی اضافه کرد: طرح حمایتی خرید گوجه‌فرنگی مازاد بر نیاز مصرف بازار استان بصورت فله‌ای از قرار هر کیلو گرم ۱۰ هزار ریال از گوجه‌فرنگی کاران شهرستان‌های کامیاران و دهگلان خریداری و فرآوری می‌شود.
مدیر تعاون روستایی کردستان افزود: خرید حمایتی به علت کاهش قیمت گوجه فرنگی و برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان،  از بین رفتن انگیزه کشت و تولید این محصول از سوی تعاون روستایی انجام می‌شود.
وی افزود: سازمان تعاون روستایی کردستان این طرح را با همکاری کارخانه رب گوجه‌فرنگی خرمدشت کردستان و روژین تاک کرمانشاه انجام می‌دهد و بهره برداران می توانند تا اطلاع ثانوی محصول خود را درب این کارخانه‌ها تحویل دهند.
طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی امسال یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کردستان زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفته و ‌ پیش بینی می‌شود با میانگین برداشت ۶۶ تُنی در هر هکتار بهره برداران حدود ۱۲۰ هزار تُن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.