مهدی جمال روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در راستای حفاظت از آثار و بناهای تاریخی و با ارزش و همچنین مرمت و احیای بناهای به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی کشور، استحکام بخشی آرامگاه شیخ‌علاء الدوله سمنانی در برنامه قرار دارد.

وی ادامه داد: پژوهش های اساسی برای انجام روش های استحکام بخشی و مقاوم سازی بخش های آسیب دیده و نشست کرده آرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی تحت نظارت کارشناسان بین المللی اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با دعوت از گروه علمی بین المللی مقاوم سازی و استحکام بخشی میراث معماری(ISCARSAH) تحت نظارت جهانی یونسکو که یکی از تشکل‌های حرفه ای بین المللی مطالعات و پژوهش بناهای تاریخی است اقدام به استحکام بخشی به آرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با پیگیری‌های مستمر این اداره کل در راستای سفر سال گذشته گروه علمی بین المللی مقاوم سازی و استحکام بخشی میراث معماری(ISCARSAH) به استان سمنان،مقرر شد در شهریور  امسال دوباره برای تکمیل و اتمام مطالعات حضور یابند.

آرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی که در روستای صوفی آباد شهرستان سرخه واقع شده است مربوط به دوره ایلخانی می باشد.

چندی پیش فضای مجازی بستری برای بیان اعتراض دوستداران میراث فرهنگی نسبت به رسیدگی به آرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.