احسان عباسپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تعاون روستایی استان سمنان به منظور حمایت از تولید کننده و مصرف کننده ۴۵ تن پیاز از کشاورزان خریداری و بدون واسطه با نرخ عادلانه توزیع می‌کند.

وی با بیان اینکه هفت فروشگاه تعاون روستایی در استان سمنان وجود دارد، اضافه کرد:  پیاز در فروشگاه‌های تعاون روستایی شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، مهدیشهر و سرخه توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: پیاز تامین شده برای استان سمنان به منظور توزیع به نرخ عادلانه از کشاورزان شهرستان‌های کرمان و جیرفت خریداری شده و در استان به ازای هریک کیلوگرم ۱۵ هزار ریال به فروش می‌رسد.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان تصریح کرد: ۲۰ تن پیاز برای سمنان، ۲۰ تن برای شاهرود و ۵ تن برای دامغان تامین شده است و از سهمیه سمنان در شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعاون روستایی استان سمنان به منظور حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده خرید پیاز را ادامه می‌دهد و در صورت تامین نیاز بازار، مازاد پیاز خریداری شده را در سردخانه نگهداری می‌کند.

عباسپور اظهار داشت: ۲ سردخانه با ظرفیت ۲هزار و ۷۰۰ تن با شرایط بالای صفر درجه برای نگهداری میوه در استان سمنان در شهرستان‌های شاهرود و دامغان وجود دارد که از این ظرفیت برای نگهداری پیاز مازاد استفاده می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: خرید محصولات کشاورزی به صورت مستقیم از تولیدکننده و عرضه در بازار به نرخ عادلانه در اولویت کاری تعاون روستایی استان قرار دارد.

پیاز در روزهای اخیر با قیمت بالایی در بازار استان سمنان عرضه می‌شد که موجب نارضایتی شهروندان شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.