محمد بلوچی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه پیرو فرمایشات ارزشمند رهبر معظم انقلاب به منظور کمک به اقشار ضعیف جامعه و آسیب دیدگان از کرونا، ستاد ساماندهی مشارکت‌های مردمی در سراسر کشور راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: در این شرایط یک هزار و ۸۰۵ سبد کالا به ارزش هر بسته ۲۰۰ هزار تومان بین مددجویان شاهرود توزیع‌شده است.

وی از توزیع سه هزار و ۸۶۰ بسته سبد بهداشتی مقابله با کرونا بین مددجویان کمیته امداد توسط مراکز نیکوکاری شاهرود خبر داد و افزود: ارزش ریالی هر بسته ۲۷۰ میلیون ریال را شامل می‌شود.

برپایی ۹ آشپزخانه مهدوی در شاهرود

رئیس کمیته امداد امام شاهرود ضمن اشاره به افزایش خانوارهای نیازمند کمک در شرایط شیوع کرونا، از مردم خواست تا مانند همیشه به یاری این خانواده‌ها بشتابند و ابراز داشت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته کمک‌های این نهاد همچون اقلام بهداشتی و غیره در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

بلوچی بابیان اینکه تعداد ۴۲ رأس گوسفند به نیت دفع بلا و از بین رفتن ویروس کرونا قربانی شده است، تصریح کرد: تعداد دو هزار و ۶۱۰ پرس غذای گرم نیز بین مددجویان توزیع‌شده است.

وی بابیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان تعداد ۹ آشپزخانه مهدوی در شاهرود برپاشده است، ابراز داشت: این آشپزخانه‌ها به منظور پاسخگویی به‌فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص راه‌اندازی «رزمایش گسترده مواسات و همدلی» و اجرای پویش ملی بخشش ایرانیان و طرح هم‌سفره برپا خواهد شد.

طبخ میانگین ۳۰۰۰ پرس غذای گرم در شاهرود

رئیس کمیته امداد شاهرود بابیان اینکه طرح هم‌سفره به منظور ترویج سنت حسنه اطعام نیازمندان اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این طرح به طور میانگین هفته‌ای سه هزار پرس غذا طبخ و توزیع می‌شود که باید گفت ناظران نهادهای بهداشتی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا بر روند طبخ و توزیع غذا در آشپزخانه‌های مهدوی نظارت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه سنت نیکوی اطعام نیازمندان از بدو تأسیس کمیته امداد یکی از رئوس مهم خدمات این نهاد بوده است، اضافه کرد: شب میلاد امام حسن (ع) در طرح آشپزخانه مهدوی تعداد یک هزار پرس غذای گرم تهیه و توزیع می‌شود که امیدواریم خیران همچون همیشه یاور این نهاد در اجرای این طرح خداپسندانه باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1426672
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.