مهدی سلامتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: براساس آخرین آمار اعلام شده با توجه به نرخ تورم در زمستان ۹۸ و تورم سالانه در فروردین ۹۹، استان سمنان در شاخص فلاکت وضعیت مناسبی دارد و رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: استان سمنان بعد از استان فارس در شاخص فلاکت جزو استان هایی هستند که به نسبت استان‌های دیگر وضعیت مناسبی دارند.

سلامتی ادامه داد: نرخ شاخص فلاکت در استان سمنان براساس آمار اعلام شده در سال جاری ۳۸.۸ درصد است که بعد از استان فارس با نرخ ۳۶.۲ درصد جایگاه دوم را به دست آورده است.

وی بیان کرد: نرخ فلاکت با توجه به نرخ بیکاری و نرخ تورم محاسبه می‌شود و براساس آمار و محاسبات انجام شده  استان لرستان با ۵۳.۸ درصد بدترین جایگاه را در نرخ فلاکت کشور دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان گفت: نرخ تورم این استان در فروردین امسال ۱.۷ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری و ۳۰.۵ درصد گزارش شد.

شاخص فلاکت یک نشانگر اقتصادی است که وضعیت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه را نشان می‌دهد و به طور معمول برای به دست آوردن شاخص فلاکت، نرخ بیکاری و نرخ تورم را با هم جمع می‌زنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.