سیدعباس دانایی روز چهارشنبه در نشست مشترک کمیسیون کارگری استان و شهرستان سمنان با حضور معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری افزود: کارجویان ثبت نام شده در پنج ماهه نخست امسال، یک هزار و ۸۷۲ نفر بودند که از این تعداد ۳۲ درصد کارجویان زن و بقیه مرد بودند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۷۰ نفر در شهرستان سمنان  بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، ادامه داد: ۱۰ هزار و  ۱۷۳ کارگاه و واحد تولیدی با اشتغال ۳۸ هزار نفر در شهرستان سمنان وجود دارد و فعال کردن واحدهای راکد در دستور کار است.

دانایی بیان کرد:  ۲۶ تشکل کارگری با ۱۶ هزار و ۱۷۰  نفر عضو  و ۱۰ تشکل کارفرمایی با ۲۲۲ نفر عضو در شهرستان سمنان مشغول به فعالیت هستند.

 معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز در این نشست با تاکید بر تقویت گفتمان حاکم و امیدآفرینی در جامعه، گفت:  فعالیت انجام شده و تعاملات بین بخش های مختلف دولتی برای تحقق برنامه‌ها مناسب است و این رویکرد باید تقویت شود و ادامه یابد.

حشمت الله خجسته پور ادامه داد: واحدهای تولیدی به سه دسته واحدهای فعال ، مشکل دار و راکد تعطیل شده  تقسیم بندی می‌شوند و باید سه نسخه متفاوت برای آنان پیچید.

وی تصریح کرد: واحد های راکد تعطیل شده باید درمان شود و واحدهای مشکل دار نیز فوری بررسی شود و  نگاه ویژه به واحدهای فعال وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: دو سطح مشکلات در واحدهای تولیدی وجود دارد که  در سطح استان یا در سطح ملی قابل حل است، مشکلات سطح استانی باید شناسایی و حل شود و مشکلات سطح ملی باید شناسایی و با ارایه راه حل همراه باشد.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به نگاه مطلوب مدیران به ویژه علیرضا آشناگر استاندار سمنان در رفع مشکلات واحدهای تولیدی، بیان داشت: پیگیری و همراهی تشکل ها موجب رضایت مردمی از دستگاه‌ها خواهد شد.

شهرستان سمنان حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و استان سمنان بیش از ۷۰۲ هزار نفر جمعیت در هشت شهرستان دارد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.