رضا مهدیان روز دوشنبه با بیان اینکه پارسال  در ۱۱ نشست منظم شورای فرهنگ عمومی ۴۴ مصوبه بررسی شد.

وی  با اشاره به اینکه نشست اسفندماه به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام نشد، تصریح کرد: در این نشست ها ۳۱ دستور جلسه با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، ملی و مذهبی، بررسی معضلات و ویژگی‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی مطرح و بررسی شد.

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه این شهرستان رتبه اول در برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی در استان را دارد، گفت: امسال تقویم اجرای برنامه این شورا به تصویب رسیده که به‌ صورت ماهانه برگزار خواهد شد.

 مهدیان تهیه گزارش سالیانه از وضعیت فرهنگی شهرستان را در دستور کار خواند و ادامه داد: برنامه‌ریزی در جهت هماهنگی و همسو کردن دستگاه‌ها ، نهادها ، مراکز و مؤسسات دولتی و غیردولتی درزمینهٔ مسائل فرهنگی و برنامه‌ریزی در جهت اجرایی کردن تصمیمات اتخاذ شده در شورای فرهنگ عمومی پیش بینی شده است.

وی ابراز داشت: بررسی زمینه‌ها و آثار فرهنگی مترتب بر سیاست‌ها، طرح و بررسی سیاست‌های فرهنگی ابلاغی از مرکز استان هم از مهم‌ترین برنامه‌های دستور جلسات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان خواهد بود.

شورای فرهنگ عمومی به منظور سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت فرهنگ عمومی کشور زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگ عمومی کشور برای یافتن زمینه­ های تحقق و اجرایی شدن آنها ، بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط و جریانات فرهنگی کشور و سنجش نظام فرهنگی جامعه به منظور تعیین نقاط قوت و ضعف آن و ارائه راه حل­ های مناسب و بررسی و تجزیه و تحلیل و رصد جریانات فرهنگی جهان و تبیین تاثیر کانون­ها و ابزارهای مهم در این زمینه و تعیین میزان تاثیر آن بر فرهنگ عمومی کشور و ارایه پیشنهادهای لازم و گزارش تحلیلی جامع به شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از وظایف آنست.

همچنین برنامه‌ریزی و هدایت فرهنگ عمومی به منظور تحقق اهداف و اجرای سیاست‌های فرهنگی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ، برنامه ریزی برای هماهنگ سازی کوشش‌های فرهنگی و هنری و تبلیغی در سازمان‌ها و مراکز رسمی، فرهنگی و هنری در جهت اعتلای فرهنگ و هنر و بهبود کیفیت آنها از دیگر وظایف این شوراست .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.