حجت الاسلام عباس امینی سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به انتخابات پیش‌رو، افزود: از مسئولان پلیس فتا و قوه قضائیه درخواست شده تا با متخلفان فضای مجازی برخورد کرده و از تشویش اذهان عمومی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری(ع) مبنی بر اینکه با تقوا ترین مردم کسی است که در برخورد با شبهات توقف کند، تصریح کرد: فرهنگ عمومی از امورات مختلفی تشکیل شده که آسیب هایی آن  را تهدید می کند که یکی از این آسیب ها ایجاد شبهه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود شبهه‌ها را به 2 دسته عملی و نظری تقسیم بندی کرد و اظهار داشت: در شبهات کسی که ترک شبهه کند در امان است .

امینی عابدترین مردم را کسانی خواند که واجبات را انجام می دهند، ادامه داد: زاهدترین مردم نیز کسانی هستند که فعل حرام را ترک کند و همچنین کوشاترین مردم هم کسانی هستند که گناه نکنند.

وی یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی را شناسایی آسیب های نظری و عملی خواند و تاکید کرد: گاهی دشمنان در فرهنگ عمومی یک شهر شبهاتی ایجاد می کنندکه باید این شورا آن‌ها را شناسایی و در حل آن کوشا باشد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تجلیل از موکب داران اربعین ضروری است، افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی و بخش عمومی فعالان فرهنگی را شناسایی و برای تقدیر از آنان به شورای فرهنگ عمومی معرفی کنند.

احمد خرم سرپرست فرمانداری شهرستان شاهرود هم گفت: راهپیمایی اربعین بزرگترین نماد حضور شیعیان بوده و شهرستان شاهرود از لحاظ تعداد حاضران و همچنین موکب های برپاشده نقش پر رنگی در این راهپیمایی داشتند.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود که هفت هزار  وعده غذایی در روز بین زائران تقسیم شود، افزود: با تلاش خادمان چهار موکب شاهرودی در هر روز ۱۲ هزار وعده غذایی بین راهپیمایان تقسیم شد.

خرم از اسکان روزانه پنج هزار تن در این چهار موکب خبر داد و تصریح کرد: افزون بر ۱۵۰ هزار قرص نان بین زائران تقسیم شد.

 وی با بیان اینکه موکب داران بعد از مراسم اربعین خدمات خود را در ورودی و خروجی شهر شاهرود به زائران امام هشتم(ع) ادامه دادند، ابراز داشت: خدمات قابل توجهی توسط تیم پزشکی اعزامی از شاهرود به زائران حسینی(ع) در اربعین داده شد.

سرهنگ محمد خوشقدم فرمانده سپاه ناحیه شاهرود هم در این نشست با تقدیر از حضور شهروندان در راهپیمایی ۱۳ آبان این شهرستان، گفت: امسال با افزایش ۴۵ درصدی شرکت کنندگان در راهپیمایی ۱۳ آبان نسبت به پارسال روبرو بودیم.

وی از اعزام دانش آموزان این شهرستان به مناطق عملیاتی در قالب راهیان نور خبر داد و افزود: این اعزام در۲ نوبت که مرحله اول آن ۲۸ آبان است به وسیله ۶ اتوبوس برای خواهران و در مرحله دوم بهمن ماه توسط ۶ اتوبوس برای برادران انجام خواهد شد.

نقش پیاده روی اربعین در تعمیق فرهنگ عمومی، ارتباط فرهنگ عمومی با مهدویت، گرامیداشت ۱۴ آبان روز شورای فرهنگ عمومی، گرامیداشت هفته وحدت، لیگ کتابخوانی شاهرود از محورهای مورد بحث و بررسی این نشست بود.

شورای فرهنگ عمومی به منظور سیاست گذاری، هدایت و نظارت فرهنگ عمومی کشورزیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگ عمومی کشور برای یافتن زمینه های تحقق و اجرایی شدن آنها ، بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط و جریانات فرهنگی کشور و سنجش نظام فرهنگی جامعه به منظور تعیین نقاط قوت و ضعف آن و ارائه راه حل های مناسب و بررسی و تجزیه و تحلیل و رصد جریانات فرهنگی جهان و تبیین تاثیر کانون ها و ابزارهای مهم در این زمینه و تعیین میزان تاثیر آن بر فرهنگ عمومی کشور و ارایه پیشنهادهای لازم و گزارش تحلیلی جامع به شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از وظایف آنست.

همچنین برنامه‌ریزی و هدایت فرهنگ عمومی به منظور تحقق اهداف و اجرای سیاست‌های فرهنگی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ، برنامه ریزی برای هماهنگ سازی کوشش‌های فرهنگی و هنری و تبلیغی در سازمان‌ها و مراکز رسمی، فرهنگی و هنری درجهت اعتلای فرهنگ و هنر و بهبود کیفیت آنها ازدیگر وظایف این شوراست .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.