به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل در دیدار پیش از ظهر یکشنبه مسئولان صنعت معدن و تجارت سمنان با آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان به میزبانی دفتر وی، ضمن بیان اینکه یک هزار و ۸۴۱ واحد صنعتی تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در استان فعال است، بیان کرد: مجموع سرمایه‌گذاری این واحدهای تولیدی ۷۶ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی ظرفیت خوبی برای توسعه اشتغال‌زایی هستند، ابراز کرد: تأمین نشدن منابع آبی موردنیاز واحدهای صنعتی باعث شده این واحدها نتوانند با تمام توان از توانمندی موجود بهره‌برداری کنند و فقدان آب مانع استقرار برخی از صنایع مهم مانند فولاد و مواد غذایی در استان است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان در دومین بخش از سخنان خود به نظارت بر بازار ماه رمضان اشاره کرد و بیان داشت: در بحث تأمین و توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اقدامات خوبی انجام صورت پذیرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد گشت‌های مکرر در سطح استان اشاره کرد.

تشنه دل افزود: باید توجه داشت که افزایش قیمت برخی از کالاها در استان سمنان به دلیل نبود واحدهای تولیدی مرتبط با آن کالا در سطح استان است که البته در این زمینه برنامه‌ها و اقدامات خوبی در دست اجرا است و امیدواریم به زودی شاهد ماحصل این اقدامات باشیم.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی استان سمنان در بحث مبارزه با کرونا هم‌قدم با مدافعان سلامت در خط مقدم این مبارزه حضور داشتند، گفت: ۱۶ واحد تولیدی با تغییر خط و یا افزایش ظرفیت نسبت به تهیه اقلام بهداشتی ضروری از قبیل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده اقدام کردند.

سرپرست صمت استان سمنان در خاتمه گفت: این استان از پتانسیل‌های بسیار خوبی در بخش معدن برخوردار است و باید فرآوری در بخش معدن بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا زنجیره ارزی در این حوزه رعایت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.