ایرج مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین دمای هوای فروردین استان سمنان ۱۳.۱ درجه سانتیگراد بود، در حالی که این شاخص در بلند مدت ۱۴.۴ درجه سانتیگراد بود.

وی بیان کرد: متوسط کمینه دمای نخستین ماه امسال در استان سمنان هشت درجه سانتیگراد ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه بلندمدت که ۸.۳ درجه سانتیگراد بود، سه دهم درجه سانتیگراد کاهش داشت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: میانگین بیشینه دمای هوای استان در فروردین امسال با کاهش ۲.۴ درجه سانتیگرادی نسبت به بلندمدت در همین مدت به ۱۸.۲ درجه سانتیگراد رسید.

وی با اشاره به دمای هوای سمنان از ابتدای مهر ۹۸ تا فروردین ۹۹، تصریح کرد: متوسط دمای هوای استان در این مدت ۱۰.۷ درجه سانتیگراد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار دهم درجه سانتیگراد کاهش داشت.

مصطفوی ابرازداشت: میانگین دمای هوای استان سمنان در بلندمدت در دوره یاد شده ۱۰.۶ درجه سانتیگراد بود که افزایش یک دهم درجه سانتیگرادی را نشان می دهد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: افزایش دما منجر به افزایش تبخیر و از سویی در بخش های آشامیدنی و کشاورزی باعث افزایش مصرف می‌شود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.