مهدی قراییان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: وسعت باغ‌های استان سمنان  حدود ۶۰ هزار هکتار است که ۴۳ هزار هکتار را باغ‌های بالغ تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌ها برای ترغیب کشاورزان به بیمه کردن باغ‌ها و ترویج فرهنگ بیمه انجام می‌شود، ادامه داد: سمنان جزو استان‌های شاخص کشور در استقبال از بیمه باغ‌ها است، اما کافی نیست و باید به جایی برسیم تا وسعت زیادی از باغ‌های استان بیمه باشند.

وی بیان کرد: بیمه نقشی مهم در جبران خسارت کشاورزان در زمینه‌های مختلف مانند سرمازدگی دارد و باید برای ترویج فرهنگ بیمه در بین کشاورزان بیش از پیش تلاش کرد.

قراییان تصریح کرد: بازنگری در محاسبه جبران خسارت کشاورز می‌تواند نقشی مهم در ترغیب کشاورزان به بیمه محصولات باغی داشته باشد.

وی اضافه کرد: بیمه هر نوع محصول باغبانی با توجه به قرارگیری در مناطق مختلف تعرفه خاص خود را دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: پرداخت خسارت به کشاورزانی که بیمه بودند و به دلیل سرمازدگی فروردین امسال دچار خسارت شدند در دست بررسی است و پرداخت می‌شود.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۶۰ هزار هکتار اراضی باغی، ۱۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.