محمد دستورانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مشاوران آموزش و پرورش در زمینه کنکور و کاهش دغدغه، نگرانی و اضطراب به دانش‌آموزان پشت کنکوری مشاوره ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان سمنان برای کمک به دانش‌آموزان پشت کنکوری  پایه دوازدهم اقدام‌های ویژه ای را در نظر گرفته است که یکی از اقدامات خرید و توزیع کتاب‌های کمک درسی برای دانش‌آموزان به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: امتحانات نهایی دانش‌آموزان از هجدهم خرداد آغاز و تا چهارم تیر ادامه می‌یابد و بعد از ۲۵ روز در هفته اول مرداد کنکور سراسری برگزار خواهد شد.

دستورانی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده  ۷۰ درصد کتاب‌های درسی که از آغاز سال تحصیلی تا اسفند تدریس شده در سووالات امتحانات نهایی نمره بیشتری داشته باشد و ۳۰ درصد باقیمانده کتاب‌های درسی که از طریق شبکه آموزش و فضای مجازی آموزش داده شده  با طرح سووالات اختیاری جبران عقب ماندگی شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده  بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش کشور قطعا نوع سووالات که در کنکور سراسری امسال طرح می‌شود تفاوت‌هایی با سال‌های گذشته خواهد داشت.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش آموز، هشت هزار و ۳۷۰ معلم و پنج هزار و ۷۲ کلاس درس دارد.

سه هزار و ۸۲۱ دانش‌آموز  پایه دوازدهم استان سمنان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ پشت کنکوری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.