ابراهیم محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض اعلام شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، آموزش و پرورش استان در راستای آموزش از راه دانش‌آموزان از طریق رسانه ملی و فضای مجازی وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۷۰۰ محتوا از طریق کانال‌های آموزشی آموزش و پرورش استان تولید و ارائه شده‌است، گفت: بیش از یک میلیارد پیام و ۴۰۰ میلیون محتوا در سطح کشور در شبکه شاد بارگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت ۹۹ درصد مدیران، ۷۹ درصد معلمان، تشکیل ۹۶ درصد کلاس‌ها و عضویت بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان استان در شبکه شاد محقق شده است، افزود: آزمون نهایی پایه ۱۲ دانش‌آموزان با رعایت فاصله اجتماعی به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امن بودن شبکه شاد مهمترین ویژگی این شبکه است، بیان کرد: در اجرای آموزش مجازی مشکلاتی وجود دارد که مربوط به زیرساخت و سرعت اینترنت است و بنا به قول مساعد مسوولان وزارت ارتباطات به مرور برطرف می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان، برای ۸۴۹ کلاس درس که شامل کلاس‌های چند پایه تک معلم با تعداد دانش آموز زیر ۱۵نفر است، توزیع درس‌نامه به شکل حضوری با رعایت مسائل بهداشتی صورت گرفت.

آذربایجان‌غربی دارای ۶۰۷ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار مدرسه تحصیل می‌کنند ۴۰ درصد داشن اموزان استان روستایی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.