سعید هژبری روز چهارشنبه در نشست خبری در سالن جلسات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: تعهد مشارکت خیران استان برای مدرسه‌سازی در سال ۹۶ به میزان  ۱۰۸ میلیون ریال با تحقق ۸۸ درصدی ، سال ۹۷ به میزان ۲۰۰ میلیون ریال با تحقق ۵۵ درصدی و در سال ۹۸ به میزان ۲۰۸ هزار میلیون ریال با ۵۵ درصد تحقق بود. 

وی در خصوص برنامه های سال ۹۹ نوسازی مدارس استان سمنان افزود : برگزاری ۱۵۰ جشنواره مدارس استان ، تهیه سه جلد کتاب زندگی نامه خیرین مدرسه ساز ، برگزاری جشنواره موثران و متمکنین استان که مقیم پایتخت هستند و برنامه ریزی جهت جذب خیران از واحدهای صنفی گچ و پسته از جمله برنامه های اجرایی سال ۹۹ است. 

وی ادامه داد : در سال جاری ۲۹ طرح آموزشی و ورزشی به تعداد ۲۰۲ کلاس و زیربنای ۴١ هزار متر مربع به بهره برداری خواهد رسید . 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: در سال ۹۸ کلیه بخاری های نفتی از کلاس‌های درس جمع آوری شد و استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی ۷۷۷ کلاس درس ۹۳ درصد پیشرفت داشت و ۴۰ مدرسه و ۲۶۵ کلاس برای استاندارسازی در این استان باقی مانده است .

وی  اظهار داشت: سه باب مجتمع آموزشی با رویکرد مدیریت سبز  نیز در سه شهرستان سمنان،سرخه و شاهرود در حال ساخت است .

وی در خصوص  مشکلات فضای آموزشی  در مسکن مهر با بر تاکید بر کمبود مدارس در این شهرک ها گفت: تا کنون ۱۴ فضای آموزشی با ۱۵۰ کلاس درس در این مناطق به بهره برداری رسیده و در حال حاضر ۷ طرح با ۱۲۶ کلاس و ۲۴۵ میلیارد ریال در حال احداث است اما طبق نظریه های کارشناسی شهرک های مهر در استان  نیازمند احداث ۴۲ باب فضای آموزشی معادل ۵۰۴ کلاس  است و  بیشتر این نیاز در ابتدا مربوط به مسکن مهر سمنان و سپس  شاهرود است .

 خیران مدرسه ساز استان سمنان ۴۷۶ نفر  شامل ۱۰۳ نفر خانم و ۲۸۸ نفر مرد و ۸۵ موسسه حقوقی را شامل می شود.

استان سمنان ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، هشت هزار و ۵۰۰ معلم و ۶ هزار کلاس درس دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.