محمد امیری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به علت کمبود فضای آموزشی، مدارس این شهر به صورت دو نوبته برگزار می شود که بیشترین مشکل در نقاط حاشیه‌ای است.  

وی گفت: کمبود مدرسه در حالی است که بخشی از فضای آموزشی این اداره در اختیار سایر دستگاه ها از جمله دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه کوثر، اداره کل نوسازی مدارس و آموزشکده دارالفنون است.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل کمبود فضای آموزشی استان مربوط به بجنورد است افزود: قرار است این فضاها به آموزش و پرورش بازگردانده شود و در این زمینه، پیگیری هایی در حال انجام است.

امیری افزود: با پیگیری های انجام شده، آموزشکده دارالفنون، یک ساختمان آموزشی را به آموزش و پرورش بازپس داد اما هنوز یک ساختمان در تصرف آن آموزشکده است. 

وی اظهار داشت: زمان برای تخلیه فضاهای آموزشی در اختیار نهادهای مختلف تعیین نشده است اما انتظار می رود برای جبران مشکل کمبود مدرسه، این فضاها به آموزش و پرورش بازگردانده شود.

 مدیر آموزش و پرورش بجنورد با بیان اینکه کمبود مدرسه در محمدعلی پهلوان، شهرک فرهنگیان و مجموعه مسکن مهر گلستان شهر، یک دغدغه است گفت: دایر شدن مدارس در دو نوبت، مشکل کمبود فضا را مرتفع کرده است. 

 بر اساس این گزارش، ۶۸ هزار دانش آموز در ۵۰۵ مدرسه شهرستان بجنورد مشغول به تحصیل هستند.  

اکنون سرانه فضای آموزشی در شهرستان بجنورد به ازای هر دانش آموز ۴.۷ مترمربع است که این رقم در استان ۵.۲ مترمربع است که البته از میانگین کشوری پایین تر است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.