علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان عصر سه‌شنبه به‌مناسبت روز روانشناس در دیدار با مشاوران خط ۱۴۸۰، بیان کرد: مشاوران و روانشناسان تاثیر موثری در کنترل آسیب‌های اجتماعی در جامعه و افراد دارند.

وی افزود: دیدگاه مردم در سال‌های اخیر نسبت به روانشناسان و مشاوران تغییر کرده و شاهد مراجعه بیشتر افراد و دریافت مشاوره در زمینه‌های گوناگون هستیم.

به گفته ایزدپور در استان سمنان آگاهی و مراجعه افراد به روانشناس و مشاور در سطح خوبی است و باید در شرایط فعلی تلاش‌ها بیش از پیش ادامه دار باشد.

وی گفت: هر سال اقدام‌های مختلفی برای آشنایی افراد جامعه از خدمات مشاوران از قبیل برگزاری دوره‌های مختلف روانشناختی برای روانشناسان و مشاوران، برگزاری دوره‌های آموزشی در محله‌های مختلف شهر به‌منظور آشنایی ضرورت حضور مشاور در زندگی و آسیب‌های مختلف روانی توسط اداره کل بهزیستی در سطح استان انجام می‌شود.

 مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: سازمان بهزیستی طبق قانون، متولی صدور مجوز تاسیس مراکز مشاوره است.

به گفته وی تاکنون ۳۰ مرکز شامل ۱۷ مرکز مشاوره عمومی  و تخصصی، ۲ مرکز سلامت روان و ۱۱ دفتر مشاوره در این استان فعال است که به ارائه خدمات مشاوره فردی، خانوادگی، تحصیلی، مشاوره پیش از ازدواج و شناسایی و درمان اختلال‌های روانشناختی می‌پردازند.

ایزدپور ادامه داد: بیش از ۱۵۰ روانشناس و مشاوره در این مراکز و در طرح‌های مختلف بهزیستی اعم از آموزش مهارت های زندگی، آموزش زندگی خانواده و آموزش پیش ازدواج در استان فعال هستند.

وی افزود: ایجاد استرس و آسیب‌های ناشی از آن با شیوع کرونا، سازمان بهزیستی کشور را به سوی افزایش توانمندی افراد و ارائه خدمات مشاوره برای عموم افراد جامعه سوق داد.

این مقام مسوول ادامه داد: طرح «مشاوره کاهش استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا» نیز توسط خط ۱۴۸۰ در همین راستا اجرایی شد و از ابتدای اسفند ماه سال گذشته در استان سمنان تعداد ۱۵۲۹ تماس خط صدای مشاور(۱۴۸۰) توسط مشاوران متخصص پاسخ داده شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۴۳ تماس مربوط به اضطراب کرونا بوده و در سایر تماس‌ها، بیشتر مسایل خانوادگی و روابط بین فردی مطرح شد.

ایزدپور اضافه کرد: همچنین با طراحی و ساخت سامانه خود ارزیابی روانشناختی به نشانی  CORONA. BEHZISTI. IR به شناسایی و غربال اضطراب و افسردگی ناشی از شرایط موجود و ارجاع به  مراکز تخصصی پرداخته شد.

وی ادامه داد: حضور یک تیم مجرب در نقاهتگاه ها و ارائه خدمات روانشناختی به بیماران در حال بهبود و به ویژه بازماندگان و خانواده متوفیان و کادر درمان از دیگر اقدامات بهزیستی استان در زمینه امداد رسانی است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان، در حوزه روانشناسی و مشاوره بر انجام کار تیمی و ارائه مشاوره‌های تخصصی تاکید کرد و افزود: انجام کار تیمی و پرهیز از موازی کاری در تحقق و دستیابی به اهداف، سبب موفق بیشتر است و مشاوران در امر مشاوره باید از پراکندگی و ارائه مشاوره در زمینه های مختلف خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.