نوید دانایی روز دوشنبه در نشست خبری از طریق ویدئو کنفرانس در سمنان، با تاکید بر اینکه نباید شرایط را عادی جلوه داد، افزود: عادی سازی شرایط سبب حضور عادی شهروندان و بدون احساس خطر در جامعه و اماکن تجاری می‌شود.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم غربالگری مبارزه با بیماری کرونا، گفت: مرحله دوم غربالگری این بیماری در حال انجام است، در این غربالگری از افراد مشکوک که علائم خفیف دارند و افراد درجه یک بیماران مبتلا به کرونا آزمایش گرفته می‌شود و افراد با نتیجه آزمایش مثبت قرنطینه می‌شوند.

دانائی مدیریت بیماری را عنوان مرحله دوم غربالگری در این استان عنوان و بیان کرد: امیداست با گام‌های جدید غربالگری، شناسایی بیماران جدید و همچنین رعایت نکات بهداشتی توسط مردم، ویروس کووید ۱۹ کنترل و شکست داده شود اما تا زمان کشف واکسن و دارو برای درمان کرونا باید به زندگی با این ویروس عادت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید زندگی در کنار این ویروس را فراگرفت، افزود: بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که در حال خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به این ویروس هستند، به زودی به شرایط گذشته بازمی‌گردند.

به گفته دانایی به منظور ارائه خدمات به بیماران کرونایی بخش‌هایی در این بیمارستان‌ها طراحی شده است که پذیرای مراجعان مشکوک به کرونا خواهند بود.

وی ادامه داد: شهروندان با خیال آسوده می‌توانند به بیمارستان‌های استان مراجعه کنند و خدمات مورد نیاز خود را بدون وجود هیچ گونه خطری برای سلامتشان دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ادامه از همراهی اصحاب رسانه این استان با حوزه بهداشت و سلامت قدردانی کرد و گفت: قدردان این همراهی و همدلی هستیم و امیداست این همراهی نیکو همچنان ادامه داشته باشد. 

دانایی با اشاره به تحقق وعده افتتاح ۴٠ طرح بهداشتی، درمانی، آموزشی، پژوهشی و رفاهی از دهه فجر سال ۹۷ تا دهه فجر ۹۸، بیان کرد: پروژه‌های مذکور در مدت یک سال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گفته این مقام مسوول در آینده نزدیک چندین پروژه بهداشتی و درمانی دیگر نیز در استان سمنان به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین از افتتاح و بهره‌برداری از سه پروژه مراکز سوختگی، سرطان و بیمارستان ۹۶ تخت خوابی مهدیشهر در سال ۹۹ خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی به کمک خیران حوزه سلامت استان سمنان در این روزهای مبارزه با کرونا توانست بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه را با تجهیزات پیشرفته مجهز کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با بازگشایی مجدد بیمارستان‌ها، خدمات فوق تخصصی جدید در حوزه گوارش و بیماری‌های تنفسی به شهروندان استان ارائه شود.

دومین نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مناسبت هفته سلامت بود.

مهم‌ترین رویدادها و دستاوردهای این دانشگاه از طریق ویدیو کنفرانس برای رسانه‌های استان تشریح شد و در پایان خبرنگاران نیز سوالات خود را مطرح کردند.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ظهر امروز، تاکنون ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸۰۶ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.