سید حسن میرعماد روز شنبه به رسانه ها اظهار داشت: هر تولیدکننده‌ای که مرغ آماده ارسال به بازار دارد و نگران بازار آن است می‌تواند با مراجعه به شرکت‌های تعاونی و همچنین اتحادیه‌ها مقدمه تحویل مرغ به پشتیبانی را فراهم کند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان ادامه داد:  شواهد نشان می‌دهد خرید مرغ و جمع‌آوری از تولیدکنندگان تا حدی موجب تعادل در بازار شد.

وی به تولیدکنندگان مرغ نیز توصیه کرد تا برای جلوگیری از بروز مشکل در خرید حمایتی مرغ در وزن استاندارد و دارای وزن یک کیلو و ۸۰۰ گرم تولید کنند.

میرعماد اضافه کرد: با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه برای مدت کوتاهی مرغ با وزن ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم نیز خریداری می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: فروردین امسال قیمت مرغ در بازار حتی به قیمت کمتر از قیمت تصویب شده دولت یعنی ۱۲۹ هزار ریال رسید که این شرایط موجب متضرر شدن تولیدکنندگان شد.

وی تصریح کرد:  استان سمنان دارای ۴۰۰ واحد مرغ گوشتی و ۴۲ واحد مرغ تخم‌گذار است که این ظرفیت تولید مزیتی برای استان محسوب می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان  خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۲۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان از سوی واحدهای تولیدی مرغ صورت می‌گیرد و در ماه‌های اخیر نیز به‌طور متوسط ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام‌شده است.

حدود ۳۰ درصد میزان تولید گوشت مرغ، نیاز استان را رفع می‌کند و ۷۰ درصد گوشت مرغ تولیدی در استان سمنان مازاد بر نیاز است و به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

 ۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۲ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۰۰مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.