نسیبه همتی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۱۰ رشته کاری شغلی هستند که به دلیل شیوع کرونا، مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند، از این ۱۰ رشته سه رشته زیر مجموعه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی دفاتر خدمات مسافرتی، تاسیسات گردشگری و صنایع دستی را سه رشته شغلی در این زمینه دانست و ادامه داد: دولت برای حمایت از مشاغل حمایت هایی مانند امهال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر در آمد و مالیات بر ارزش افزوده و تعویق سه ماهه باز پرداخت اقساط تسهیلات بانکی را درنظرگرفته است.

وی اضافه کرد: امهال پرداخت ۲۳ درصدی حق بیمه کارفرمایی کارکنان شاغل در واحدهای گردشگری و صنایع دستی، تعویق پرداخت قبوض آب، برق و  گاز به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی، و امکان استفاده واحدها، فعالان گردشگری و صنایع دستی از اوراق تضمینی سرمایه در گردش، گواهی اعتبار مولد، دیگر موردهای مورد حمایت دولت است.

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲درصد دیگر حمایت دولت در این بخش است که مهلت‌های سه ماهه، در حال پیگیری برای افزایش به شش ماه است.

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: تاسیسات گردشگری، شامل هتل آپارتمان‌ها، مُتل‌ها، مراکز تفریحی، مجتمع‌های گردشگری، خانه‌های مسافر، رستوران‌های بین راهی، سفره خانه‌های سنتی سطح شهر، اقامتگاه های سنتی و اردوگاه‌ها می‌شود.

همتی اظهار کرد: صحبت هایی در سطح ملی در خصوص حمایت‌ها انجام شده است و جمع آوری ریز خسارت‌های وارده به مشاغل، به عهده ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌ها است و حمایت از این مشاغل باید بر  مبنای خسارت وارد شده باشد.

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: برای تعیین خسارت، درآمد و هزینه‌های تاسیسات گردشگری در مدت تعطیلات مربوط به کرونا، با مدت مشابه سال قبل مقایسه می‌شود، بنابراین ابتدا باید خسارت‌ها مشخص شود و سپس حمایت های دولت اعمال شود.

در مجموع ۲۷۵ تاسیسات گردشگری در استان سمنان وجود دارد که شامل ۸۶ بومگردی، ۵ مهمان پذیر و ۱۵ هتل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.