امیر ارجمند روز یکشنبه به خبرنگاران اعلام کرد: بسته حمایتی شامل واحدها و فعالان گردشگری و صنایع دستی خسارت دیده در اثر شیوع کرونا و این بسته با هدف حفظ اشتغال نیروی انسانی شاغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی تهیه شده است.

وی ادامه داد: امهال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده و تعویق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات بانکی از جمله موارد حمایتی این بسته حمایتی هستند.

ارجمند اظهار داشت: همچنین امهال ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری و صنایع دستی از دیگر موارد این بسته حمایتی است.

وی تعویق پرداخت قبوض خدماتی (آب، برق و گاز) به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی را از دیگر موارد مطرح شده در بسته حمایتی عنوان کرد و گفت: امکان استفاده واحدها و فعالان گردشگری و صنایع دستی از اوراق تضمینی سرمایه در گردش، گواهی اعتبار مولد ( طرح گام) و امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد در این طرح لحاظ شده است. 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در نتیجه اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، ضریب اشغال مراکز اقامتی در این استان در ایام تعطیلات نوروز به صفر رسید.

همچنین بر اساس مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا و در راستای پیشگیری از انتشار این ویروس، همه اماکن و محوطه های تاریخی و موزه‌های این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.