شیوع کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست کم ۲ و نیم میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز یکهزار و ۱۶۸  بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به۸۸ هزار و ۱۹۴  نفر رساند. از این تعداد تا به حال پنج هزار و ۵۷۴ نفر فوت و ۶۶ هزار و ۵۹۶ نفر نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کوتاه کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

معصومه کمشی‌کمر معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: همزمان با شیوع کرونا، «قرارگاه دختران حاج قاسم» فعالیت خود را به منظور مبارزه با این بیماری و کمک‌رسانی به بیماران و خانوده‌هایشان آغاز کرد  و دختران قرارگاه حاج قاسم وابسته به این معاونت، یک‌هزار بسته معیشتی در نخستین مرحله از رزمایش مواسات و کمک مومنانه، میان خانواده‌های نیازمند این استان توزیع کردند.

*

سردار سرتیپ حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در حاشیه برگزاری رزمایش همدلی و کمک مومنانه در سالن ورزشی ۹ دی بسیج سمنان گفت: مرحله نخست رزمایش همدلی و کمک مومنانه در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان با بسته بندی و توزیع ۳۰ هزار بسته مواد غذایی آغاز شد که در این رزمایش ۳۰ هزار بسته و در مرحله بعدی که نیمه رمضان بسته بندی می‌شود می شود  ۳۰ هزار بسته دیگر در استان سمنان توزیع می‌شود. 

*

معصومه کمشی‌کمر معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: خواهران طلبه مدارس علمیه خواهران این استان اقدام به خرید و کاشت حدود ۵۰ اصله نهال به نام و یاد شهدای سلامت کل کشور کردند و  بانوان طلبه مدارس علمیه خواهران کل استان در اقدامی خودجوش، به نام شهدایی که جان خود را در مبارزه با ویروس کووید ۱۹ و بیماری کرونا از دست دادند، ۵۰ اصله نهال را در مدارس خود کاشتند.

*

مهدی رومنانی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش امیرآباد دامغان گفت: یکهزار بسته معیشتی در اولین مرحله از رزمایش مواسات و کمک مومنانه، بین یکهزار خانواده نیازمند این بخش توزیع شد و نیازمندان بخش امیرآباد در راستای منویات مقام معظم رهبری، رزمایش همدلی و کمک مومنانه، از اقلام ویژه طرح بهره‌مند شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.