از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۶۵ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و ۳۰۶ تن در منطقه شاهرود و میامی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان روز دوشنبه با انتشار پیامی در فضای مجازی اعلام کرد: امروز یک ماه از بستری اولین بیمار مبتلا به کرونا در استان سمنان می‌گذرد و تا امروز ۳۶۵ نفر از شهروندان شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان نتیجه آزمایش مثبت کرونا داشته‌اند.

وی افزود: لطف خداوند و همت همه کارکنان و پزشکان در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان سبب ترخیص ۲۸۱ بیمار از بیمارستان شده است.

دانایی از فوت ۲۸ نفر از شهروندان استان سمنان خبر داد و در بخشی دیگر از پیام خود آورده است: بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی امروز به عنوان سنگر مبارزه با این ویروس شده اند و بدون کوچک‌ترین توقعی و برای رضای خداوند متعال و برای سلامتی هم استانی‌ها و هموطنانشان که چون عزیزترین کسان خود می‌دانند رو در روی دشمن به ظاهر نادیدنی ایستادند.

وی در پایان پیام خود خواستار رعایت توصیه های بهداشتی و در خانه ماندن شهروندان شد.

آزمایش ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود برای ۳۰۶ تن مثبت بود

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: تاکنون پاسخ آزمایش ۳۰۶ تن از مبتلایان که بیش از ۵۰ درصد از نمونه های آزمایشگاهی بود مثبت گزارش شده و این امر نشانگر نمونه گیری مناسب و بر اساس استانداردهاست.

رضا چمن با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شاهرود تعداد یک هزار و ۲۰۵ تن با علائم عفونت های حاد تنفسی و مشکوک کرونا به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود مراجعه کردند که از این تعداد تاکنون ۷۰۵ تن بستری شدند.

 وی میانگین سن موارد مبتلایان را  ۵۹ سال اعلام کرد و تصریح کرد: از لحاظ تفکیک جنسی مبتلایان ، ۵۵/۲ درصد مرد و ۴۴/۸درصد زن گزارش شده است.

چمن با بیان اینکه افزون بر ۷۵درصد از مبتلایان بهبود یافته‌اند، ادامه داد: تاکنون ۴۳ تن در شرق سمنان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه میانگین سن فوت شدگان ۷۴ سال است، ابراز داشت: تفکیک جنسی فوت شدگان ۶۳ درصد مرد و ۳۷ درصد زن است.

به گفته وی  ۸۵ درصد فوت شدگان بیماری های مزمن زمینه ای داشتند که از شایع‌ترین این بیماری‌ها می توان به بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت و بیماری های مزمن تنفسی اشاره کرد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.