شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست‌کم یک و نیم میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز یکهزار و ۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۷۳ هزار و ۳۰۳  نفر رساند. از این تعداد تا به حال چهار هزار و ۵۸۵ نفر فوت و ۴۵ هزار و ۹۸۳ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در اولین جلسه قرارگاه استانی رزمایش مواسات در ارتباطی که به صورت ویدئو کنفرانس برقرار شد گفت: تمام مردم این استان برای کمک و حمایت نیازمندان و آسیب دیدگان از شیوع بیماری کرونا همراه ائمه جمعه باشند و رزمایش مردمی مواسات، اطاعت از رهبر معظم انقلاب و حرکتی با هدف کمک به افرادی که از کرونا آسیب دیدند محسوب می شود.

*

علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: رزمایش مواسات یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و اقدامی مومنانه و مردم محور است و  هدف از این نشست اجرای یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و خطاب ایشان در این اقدام مومنانه، تمام مردم هستند که تشکیل ستادهای مردمی برای مهار شیوع کرونا و کمک به اقشار مختلف جامعه در کنار تجهیز بیمارستان‌ها و تامین اقلام دارویی از دیگر اقدام‌های خیران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، سپاه و فرمانداران در این مدت بود.

*

محمد حسن پیرچه مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان گفت: فعالیت رزمایش مواسات در ۲ بخش مادی و معنوی به منظور کمک به معیشت آسیب دیدگان و حمایت روحی از آنان اجرایی می‌شود و رسیدگی به افرادی که در جریان بیماری کرونا آسیب دیدند، هدف اصلی و مهم این رزمایش است.

*

حمید پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: شهرداری سمنان حدود پنج هزار اقلام پزشکی مورد نیاز در مبارزه با بیماری کرونا میان شهروندان توزیع کرد که جهت ضروت حفظ بهداشت فردی و جمعی در مبارزه با ویروس کووید ۱۹ و ریشه‌کنی بیماری کرونا اقلام مذکور شامل سه هزار عدد ماسک قابل شستشو، یک هزار عدد ژل و محلول ضدعفونی کننده و ۸۰۰  عدد دستکش است که به منظور ایمن بودن مردم از بیماری کرونا در چهار مرحله توزیع شده و همچنین ادامه می‌یابد.

*

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان  مسوول قرارگاه مردمی مقابله با کرونا استان سمنان گفت: بسیجیان جهادگر ماسک را با تقسیم شهر سمنان به ۴۶ منطقه توزیع می‌کنند و  توزیع اقلام بهداشتی در تمامی شهرهای استان سمنان به تفکیک منطقه، توسط خواهران و برادران بسیجی انجام می‌شود.  

*

رضا بینقی رییس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: افزایش سقف جابه جایی پول به روش کارت به کارت با هدف کاهش ترددهای غیرضروری برای پیشگیری از شیوع کرونا موجب افزایش ۱۰۰ درصدی کلاهبرداری به این شیوه شد و کلاهبرداران در تماس با افراد به بهانه‌های مختلف مانند برنده شدن سفر عتبات عالیات از طرف رادیو و شبکه‌های تلویزیونی، آنها را به پای دستگاه خودپرداز می‌کشانند و با ترفندهای خاص اقدام به برداشت وجه از حساب کاربران می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.