شیوع کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست کم ۲ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز یکهزار و ۲۹۷  بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۸۴ هزار و ۸۰۲  نفر رساند. از این تعداد تا به حال پنج هزار و۲۹۷ نفر فوت و ۶۰ هزار و ۹۶۵ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کوتاه کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

سرهنگ موسی بزرگی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: آموزشگاه‌های رانندگی در استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا فعالیت خود را از سر گرفتند و  آزمون آیین‌نامه و آموزش رانندگی در سراسر استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از اواسط اسفند سال گذشته لغو شده بود.

*

معصومه کمشی‌کمر معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: ۱۱۰ نفر از خواهران طلبه‌ مدارس علمیه این استان در مراحل مختلف دفن بیماران فوت شده از بیماری ویروسی کرونا اعم از غسل، کفن و دفن فعال هستند و خواهران طلبه استان سمنان در قالب گروه‎های جهادی با وجود به خطر افتادن سلامتشان به دلیل بالا بودن درصد ابتلا به ویروس کویید ۱۹، از آسایش، آرامش و سلامت روح و جسم خود گذشته و در آرامستان‌های استان مشغول خدمت‌رسانی شدند.

*

حسین زیاری رییس اداره ورزش و جوانان سمنان گفت: ۶ باشگاه ورزشی متخلف در این شهرستان به دلیل فعالیت غیرقانونی در زمان شیوع کرونا پلمب شد و  با توجه به ممنوعیت فعالیت باشگاه‌های ورزشی خصوصی و دولتی سمنان تا ۱۵ اردیبهشت به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، تیم نظارتی متشکل از نمایندگان اداره‌ ورزش و جوانان، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت این شهرستان تمام اماکن و باشگاه‌های ورزشی را روزانه نظارت و رصد می‌کنند.

*

سرهنگ علی خالقیان معاون اجرایی سپاه قائم (عج) استان سمنان گفت: نزدیک به ۴۰ هزار خانوار آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا بر اساس شناسایی‌های انجام شده و کمک بخش‌های مختلف در استان شناسایی شد و  شناسایی افراد آسیب دیده استان سمنان از شیوع ویروس کرونا با کمک دستگاه‌های حمایتی مانند هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره)، مراکز نیکوکاری، اصناف و بهزیستی شناسایی شده است.

*

ابراهیم احسانی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: بیش از ۶۶ هزار قلم مواد بهداشتی و ضدعفونی رایگان با هدف کمک به خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌پذیر برای مقابله با شیوع کرونا در این استان توزیع شد و این اقلام شامل ۴۳ هزار و ۳۳۱ عدد ماسک، ۱۲ هزار و ۸۰۸  جفت دستکش و ۶ هزار ژل ضدعفونی کننده بود.

*

محمود پورمعظمی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دامغان گفت: مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، منجر به ثبت نام ۵۶۷ دامغانی در سامانه بیمه بیکاری شد و  با شیوع کرونا این تعداد دامغانی که شغل خود را از دست دادند، برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

*

علی اصغر جمعه ای رییس اتاق بازرگانی، صنایع‌، معادن و کشاورزی استان سمنان  در نشست مشترکی با دادستان عمومی و انقلاب استان گفت: دولت متناسب با شرایط اقتصادی و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در دوران پسا کرونا برنامه‌ریزی و تدابیر لازم را اتخاذ کند و تصمیم گیری‌ها در خصوص واحدهای تولیدی و صنعتی باید با توجه به شرایط اقتصادی و قاطع باشد تا این واحدها در دوران پساکرونا با مشکلات مواجه نشوند.

*

مونا عزیز مدیر نگارخانه هنری دانژه سمنان گفت: نمایشگاه برخط نقاشی، حجم و عکس این گالری با عنوان «کرونا و رنسانس جهان معاصر» با هدف حمایت از هنرمندان از طریق فروش آثار، و کمک به کارگران روزمزد منطقه نصیرآباد با همکاری گالری آرتیبیشن به صورت مجازی گشایش یافت و این نمایشگاه به صورت مجازی با نمایش و فروش آثار هنرمندان ایران در پایگاه اینترنتی گالری آرتیبیشن به نشانی arthibition.net  راه اندازی شده است و همچنین فهرست کامل آثار نیز در پایگاه اینترنتی نگارخانه دانژه سمنان به نشانی callartexpo.ir قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.