محمود پورمعظمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: با شیوع کرونا، ۵۶۷ دامغانی که شغل خود را از دست دادند، برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری برای کارگرانی که از کار بیکار شدند، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، از یکم فروردین به صورت الکترونیکی در حال انجام است.

پورمعظمی تصریح کرد: بیشتر ثبت نام کنندگان، افرادی هستند که در مراکز تهیه و توزیع غذا، مراکز گردشگری، حمل ونقل عمومی، دفتر خدمات مسافرتی، تولید وتوزیع پوشاک، کیف وکفش، مراکز تولید خشکبار، مجتمع های ورزشی، فرهنگی و مراکز توزیع صنایع دستی فعالیت داشتند. 

وی به روند ثبت نام بیمه بیکاری اشاره کرد و افزود: پس از ثبت نام در سایت بیمه بیکاری ، وضعیت متقاضیان توسط سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی می‌شود و افراد واجد شرایط از بین آن‌ها انتخاب خواهند شد. 

پورمعظمی اظهار داشت: برای انجام مراحل دریافت بیمه بیکاری نیاز به حضور متقاضیان نیست و پس از بررسی شرایط و تایید، وجه به حساب افراد واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از بررسی شرایط ثبت نام کنندگان، با دریافت شماره حساب و کد شعبه تامین اجتماعی از متقاضیان، حقوق سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت برای آن‌ها واریز می‌شود. 

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دامغان گفت: افراد باید ۳۰ روز پس از بیکار شدن، درخواست خود را در سامانه ثبت کنند و در این بین، تنها افرادی مشمول این بیمه می‌شوند که کارفرمایان آنها پیش از این سه درصد بیمه بیکاری را واریز کرده باشند و شرایط قانون کار و تامین اجتماعی را دارا باشند. 

افراد متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری با مراجعه به سامانه‌bimebikari.mcls.gov.ir می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

بیمه بیکاری مشمول بیمه‌های خاص، مشاغل آزاد، خویش فرمایی، کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان حمل و نقل شهری نمی‌شود.

در حال حاضر ۱۴۶ واحد صنعتی در شهرستان دامغان وجود دارد که ۸۱ درصد از آن به تعداد ۱۲۹ واحد با اشتغال مستقیم حدود ۲ هزار نیروی کار فعال است.

این شهرستان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.