رضا گروسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ۶.۷ درصدی بیمه شدگان جدید استان، گفت: میزان بیمه‌های جدیدالورود ثبت شده تامین اجتماعی استان در ۱۱ ماهه سال ۹۸ برابر با ۱۱ هزار و ۷۰۲ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ ( ۱۰ هزار و ۹۶۱ نفر)، ۶.۷ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان، افزود: این نرخ در پاییز ۹۸، ۱۰.۲ درصد بوده که نسبت به پاییز سال ۹۷(۱۱.۱ درصد)، ۰.۹ درصد کاهش داشته است.

گروسی گفت: این رقم در کشور معادل ۱۰.۶ درصد است که از پایین بودن نرخ بیکاری استان در مقایسه با میانگین کشوری حکایت دارد.  

کاهش ۲۸ درصدی تعدیل نیرو در استان قزوین

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد پنج هزار و ۹۴۳ نیرو از سوی واحدهای تولیدی استان تعدیل شده است که نسبت به سال ۹۷ (هشت هزار و ۲۳۸ نفر)، ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی (کارا)، گفت: در راستای حمایت از اشتغال و سرمایه گذاری در مناطق روستایی،  از مجموع ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی بیش از ۲۰۹ میلیارد تومان تسهیلات معادل ۷۵ درصد به یک هزار و ۵۵۷ طرح روستایی پرداخت شد.

گروسی گفت: بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید این تسهیلات را پرداخت کرده و برای سه هزار و ۶۰۷ نفر در استان فرصت شغلی فراهم ساخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.