به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر دوشنبه در آئین برگزاری رزمایش ویدئوکنفرانسی مواسات که در سطح کشور با هدف جمع آوری و ارائه کمک‌های مومنانه و همدلانه مردم برگزار می‌شود، بیان کرد: رزمایش مواسات پیشنهادی است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح و اقدامی مثبت برای حمایت و کمک به اقشار مردم است لذا اجرای رزمایش نیازمند تلاش همگانی است.

وی افزود: به یاری خداوند به‌زودی این بلا از کشور رخت بربندد و با تلاش همگان و مسئولان مربوط تلاش شود رزمایش مواسات در استان به‌خوبی اجرا شود اما از سوی دیگر مردم برای اجرای این رزمایش مهم می‌بایست پای‌کار باشند تا رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌درستی تحقق یابد.

امام جمعه سمنان تاکید کرد: در شرایط بحرانی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی در سراسر استان سمنان با عزم جدی در حال خدمت به مردم هستند اما مردم نیز وظیفه دارند تا در راستای کمک به خانواده‌های آبرومند که هدف این رزمایش موسوم به مواسات است، اقدام کنند.

قرارگاه رزمایش مواسات در سمنان تشکیل شد

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه قرارگاه مرکزی رزمایش کمک مواسات و همدلی در استان ایجاد شده است، گفت: این رزمایش بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در دستورکار قرار گرفته و به زودی در شهرستان‌ها و بخش‌های استان نیز تشکیل قرارگاه می‌دهد.

محمدحسن پیرچه با بیان اینکه مرحله اول رزمایش همدلی و مواسات که تا عید فطر ادامه خواهد داشت، به شناسایی مساجد دارای امام جماعت، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی و اجتماعی و جوانان فعال برای خدمات‌رسانی به اقشار مردم می‌پردازد، بیان کرد: هدف از اجرای این رزمایش، خدمات‌رسانی اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و حمایت از خانواده‌های آبرومند است.

وی در خاتمه افزود: یک‌هزار مسجد در استان سمنان وجود دارد که بر اساس اولویت‌ها، از ظرفیت‌های این اماکن مقدس برای اجرای طرح مواسات و همدلی استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رزمایش مواسات به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی و برای رفع کرونا از کشور با محوریت کمک مومنانه و همدلانه به نیازمندان و امدادرسانی معیشتی، محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان و محرومان و با کمک‌های خرد و کلان عموم مردم و خیّران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.