علی آقاشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: درختان هسته دار باغ‌های شهرستان سمنان مانند زردآلو، هلو، بادام و شلیل در شهرستان سمنان فروردین امسال در مرحله گل‌دهی قرار داشتند که سرمازدگی موجب از بین رفتن شکوفه در این درختان شد.

وی با بیان اینکه سیل، سرمازدگی و طوفان اوایل فروردین امسال به باغ‌ها و گلخانه‌های شهرسمنان سمنان خسارت زد، بیان کرد: براساس برآوردهای انجام شده ۵۰ درصد درختان هسته‌دار شهرستان سمنان به دلیل سرمازدگی دچار خسارت شدند.

رییس جهادکشاورزی سمنان تصریح کرد: بیشترین خسارت ناشی از سیل و سرمازدگی در اوایل فروردین امسال در شهرستان سمنان مربوط به منطقه آهوان بوده است.

وی بیان کرد: سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سمنان را باغ‌ها تشکیل می‌دهد که ۲۰ درصد باغ‌های این شهرستان در منطقه آهوان است.

شاهی خاطرنشان کرد: سیل روز سوم فروردین امسال نیز به یک واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت اسمی ۵۰ هزار قطعه خسارت زد.

وی اضافه کرد: واحد پرورش مرغ گوشتی در حال بارگیری نزدیک به چهار هزار قطعه مرغ گوشتی به کشتارگاه‌ها برای عرضه در بازار بود که سیل موجب تلفات این چهار هزار قطعه مرغ گوشتی در منطقه آهوان شد.

رییس جهادکشاورزی سمنان گفت: طوفان در اواسط فروردین امسال  با کندن پلاستیک یک گلخانه به این واحد تولیدی در سمنان خسارت زد.

یخ‌زدگی درختان زمانی رخ می‌دهد که دمای هوا به زیر صفر درجه سانتی‌گراد برسد. آهوان در شرق شهرستان سمنان قرار دارد.

در استان سمنان ۴۵ هزار نفر بهره بردار بخش های مختلف کشاورزی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.