ابوالحسن ایمانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که میزان خسارت وارد شده در دست بررسی است افزود: در پی بارش شدید باران و تگرگ، تعدادی از اراضی کشاورزی و باغ ها به ویژه باغ‌های پسته در این بخش دچار خسارت شد.

وی اظهارداشت: مومن آباد، کلاته ملا، قادرآباد، حداده و نعیم آباد، پنج روستای شرقی شهر دامغان هستند که دچار خسارت شده‌اند و میزان خسارت توسط کارشناسان در دست بررسی است. 

ایمانی ادامه داد: باتوجه به پیش‌بینی هواشناسی از وقوع تندباد، بارش باران و احتمال جاری شدن سیلاب، تمهیدات لازم برای آگاهی بخشی به افرادی که در مسیر سیلاب قرار داشتند انجام و هشدارهای لازم داده شد. 

بخشدار مرکزی شهرستان دامغان اضافه کرد: باتوجه به شدت بارش باران، سیلاب در بسیاری از مسیرهای رودخانه‌ ای جاری شد اما با توجه به هدایت مسیر در رودخانه‌ها، هیچ‌گونه خسارتی به منازل مسکونی و محورهای مواصلاتی وارد نشده است. 

طبق اعلام هواشناسی استان سمنان، سامانه بارشی تا امروز دوشنبه در استان فعال است که با توجه به رگباری بودن بارش‌ها و اشباع زمین در برخی نقاط موجب جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی برخی خیابان‌ها می‌شود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.

بخش مرکزی دامغان با ۲۳ هزار نفر جمعیت، بیشترین جمعیت بخش های استان سمنان را دارد که از این تعداد ۱۲هزار و ۵۰۰نفر جمعیت روستایی و ۱۰هزار و ۲۵۰نفر جمعیت شهری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.