شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست‌کم یک و نیم میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز یکهزار و ۶۵۷  بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۷۱ هزار و ۶۸۶  نفر رساند. از این تعداد تا به حال چهار هزار و ۴۷۴ نفر فوت و ۴۳هزار و ۸۹۴ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

حبیب‌الله خجسته‌پور جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در نشست خبری در فضای مجازی به خبرنگاران اعلام کرد : مهار کرونا در این استان با مشارکت همگانی و همراهی مردم امکان‌پذیر است و علیرغم اینکه به صورت پلکانی محدودیت‌ها برداشته‌ می‌شود اما دلیلی بر رعایت نکردن موازین بهداشتی از سوی آحاد جامعه نیست و  مشاغل و ‌صنف‌های دارای ریسک کم و ضروری در استان سمنان ملزم به اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه وزارت بهداشت تا پایان روز پنجشنبه هفته جاری ‌و نصب آن در واحد صنفی هستند.

*

 منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و رییس کمیته ایمنی شهری و روستایی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان گفت: موردی از ابتلای اهالی روستاهای شهرستان سمنان به ویروس کرونا در ماه‌های گذشته گزارش نشده است و مردم روستاهای شهرستان سمنان با فرهنگ خوبی که از خود نشان دادند ضمن رعایت مسایل بهداشتی و مراقبت از سلامت خود به ویروس کرونا مبتلا نشدند.

*

سید مهدی برهانی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: ۲۶۶ واحد صنفی غیرضروری این استان به دلیل رعایت نکردن مصوبات ستاد مقابله با کرونا از ابتدای سال ۹۹ پلمب شد  و در این مدت، سه هزار و ۸۰۰ واحد صنفی غیرضروری مشمول دریافت اخطار پلمب شد.

*

سرهنگ سیدعلی میراحمدی جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف صدها قلم انواع کالای بهداشتی و سلامت محور به ارزش هفت میلیارد ریال از آغاز سال تاکنون در ایستگاه بازرسی شهید نوری شهرستان شاهرود خبر داد  و گفت: ارزش اقلام کشف شده شامل بر۷۰ هزار عدد انواع ماسک، ۴۰۰ هزار عدد دستکش " لاتکس "، ۱۳۳۵ عدد ژل و محلول ضدعفونی و ۱۷۳ لیتر الکل است.

*

امیر بشیری مسوول نمایندگی اداره صنعت معدن و تجارت میامی با بیان این که ستاد مقابله با کرونا فعالیت برخی واحدهای صنفی را تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام کرده، گفت: هشت واحد صنفی متخلف پلمب شد و در راستای تشدید طرح نظارت بر صنوف، ۱۷۰ بازدید از واحدهای صنفی، مغازه‌ها، و رستوران‌های این شهرستان انجام شد.

*

حبیب‌الله خجسته‌پور جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: ۴۸ خودروی غیربومی با آغاز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در هفته دوم فرودین ۹۹ توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در این استان جریمه و توقیف شد.

*

محمدحسن امینیان  رییس اتاق اصناف دامغان گفت: صاحبان تمام شغل‌های کم‌خطر و مجاز سراسر شهرستان می‌توانند از امروز پس از دریافت کد رهگیری نسبت به بازگشایی واحد صنفی خود اقدام کنند و  بنا به تصمیم شورای ستاد مبارزه با کرونا شهرستان دامغان، کلیه صاحبان مشاغل، اصناف و بازاریان شهرستان می‌توانند پس از دریافت کد سلامت، به شروع فعالیت خود بپردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.