به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران سمنان با بیان اینکه در یک‌روز گذشته پنج مورد مثبت آزمایش کرونا در محدوده تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان گزارش شده است، اظهار کرد: ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در این منطقه با بهبودی کامل از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان مرخص شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۶۷ نفر در این منطقه به این بیماری مبتلا شدند، افزود: روند ابتلاء به ویروس کرونا همواره در استان سمنان صعودی است و این امر ضرورت رعایت نکات بهداشتی را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه اصناف کم‌خطر از امروز فعالیت خود را آغاز کردند، تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی در این راستا باید در اولویت قرار گیرد و کسبه برای فعالیت خود نسبت به ثبت‌نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت اقدام کنند.

دانایی با تأکید بر اینکه مردم استان سمنان همچنان در صورت لزوم برای انجام فعالیت‌های ضروری از خانه خارج شوند، یادآور شد: مردم برای خروج از منزل و انجام فعالیت‌های ضروری تمهیدات لازم برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا از جمله استفاده از ماسک و دستکش را در دستور کار قرار دهند.

وی وسایل نقلیه عمومی و اماکن پرتردد را مهم‌ترین محل برای انتقال ویروس کرونا دانست و گفت: در شرایط فعلی کسبه فعالیت خود را به سمت فروش اینترنتی سوق دهند تا از روند صعودی مبتلایان این بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1405184
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.