سرهنگ تقی کبیری عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون تمام راه‌های مواصلاتی استان باز و تردد در آنها روان است اما احتمال بارش باران و برف شدید در گردنه‌ها و جاده‌های مرتفع کوهستانی وجود دارد.

وی اضافه کرد: رانندگان هنگام عبور علاوه بر رعایت سرعت مطمئنه، فاصله طولی را با خودروهای دیگر رعایت کنند.

کبیری یادآور شد: با توجه به بارندگی‌ در جاده‌های استان توصیه می‌شود مردم تا حد امکان از انجام سفرهای غیرضروری اجتناب و هنگام مه گرفتگی با روشن کردن نور پایین و سرعت کم حرکت کنند.

رییس پلیس راه استان سمنان تاکید کرد: پلیس راه این استان با استفاده از دوربین های ثابت و سیار و همچنین حضور ماموران در محورهای مواصلاتی، رفتار رانندگان پرخطر را رصد کرده و در صورت تخلف برابر قانون با آنان برخورد می‌کند.

بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر اصلی تهران- مشهد از استان سمنان عبورمی کند و این استان محور ارتباطی مهمی بین جاده‌های اصلی کشور در مسیر شرقی- غربی و شمالی- جنوبی محسوب می شود.

کارشناسان هواشناسی استان سمنان برای ۴۸ ساعت آینده براساس الگوهای پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای اعلام کردند که با نفوذ سامانه بارشی قوی به استان سمنان، بارش باران، رگبار و رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف، مه آلودگی و احتمال کولاک و کاهش هفت تا ۱۲ درجه سانتیگرادی دما پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.