نبی‌اله خدابخشی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: تولید ۱۳۰ اثر توسط مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در پیک امید مجازی منجر به استقبال مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری این استان شد.  

وی افزود: این  طرح  هم‌زمان با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، مهدهای کودک و مراکز فرهنگی‌هنری کانون با هدف امیدآفرینی، ایجاد شور و نشاط و رعایت توصیه‌های بهداشتی آغاز شد تا برخی از فعالیت‌ها و تولیدات آموزشی داوطلبانه و جهادی مربیان از طریق سایت‌های اینترنتی و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی در اختیار کودکان و نوجوانان ایرانی قرار گیرد.

وی ادامه داد: از سوی مربیان و اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان سمنان تاکنون بیش از ۱۳۰  اثر در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی در قالب قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی و خوانش کتاب، کاردستی خلاق، نقاشی، سفال و  خوش‌نویسی تهیه و تولید و پس از بررسی و تأیید، در وب‌سایت پیک امید و شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی، منتشر شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه  اینترنتی کانون به نشانی www.omid.kpf.ir  و هم‌چنین صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی و هشتگ‌هایی با عنوان #دردل_دارم_ امید، #کانون_ امید و #پیک_ امید، فایل‌های آموزشی تهیه‌شده از سوی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون را در زمینه‌هایی مانند کاردستی، اوریگامی، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی و  معرفی کتاب مشاهده کنند.

خدابخشی تصریح کرد: علاوه بر تشویق اعضا برای تولید محتوا در طرح پیک امید مجازی، از آن‌ها برای شرکت و خلق اثر در فراخوان‌های بین‌المللی، ملی و استانی مانند «مهرواره‌ بهار در خانه»، «دست‌های پاک نجات‌بخش»، «آفرین‌واره‌ عکس»، «پویش مردمی نشاط در خانه با طعم کتاب» ارسال آثار نیز دعوت شد.

حدود ۴۲ هزار کودک و نوجوان در مراکز ۲۴ گانه فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان عضویت دارند که از این تعداد حدود ۱۴ هزار نفر ساکن روستاها هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.