علیرضا نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایطی که کشورمان دچار بیماری منحوس کرونا بوده و تمامی مراکز آموزشی و فرهنگی، اعم از مدارس، دانشگاه‌ها، مهدکودک‌ها و نیز مراکز کانون پرورشی فکری تمامی استان ها و این استان نیز تعطیل هستند، باید بسته‌های فرهنگی و آموزشی را به منازل دانش‌آموزان برد تا در این ایام کمک حال آنان بود. 

وی اضافه کرد: کارکنان این کانون نیز تلاش دارند تا با انواع روش‌های ارتباطی مجازی و از راه دور، با خلق فضایی عاطفی و مهرورزانه، برنامه‌های خلاقانه تصویری را به خانه‌های مخاطبان برده و اوقاتی غنی و پرنشاط را برای آنان فراهم  کنند.

این مسؤول ادامه داد: کاردستی، اوریگامی، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، معرفی کتاب و  غیره از موضوعات این برنامه‌ها بوده که بر اساس علاقه‌مندی بچه‌ها طراحی شده که می تواند لحظات خوشی را برای گروه های هدف مهیا کند.

نوری افزود: کودکان و نوجوانان زنجانی خانواده‌های فرهنگ‌دوست می‌توانند با مراجعه به سایت پیک امید، صفحه‌ای که برای همین منظور در زیر دامنه پورتال اینترنتی به نشانی www.omid.kpf.ir  راه‌اندازی شده، از امکانات یاد شده استفاده کنند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این پایگاه، هشتک‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، با عناوین #در دل دارم_ امید، #کانون_ امید، و #پیک_ امید طراحی شده، که امیدوارم در این شرایط بحرانی، لبخند را بر لبان کودکان و نوجوان نشانده و امید و شادی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خاطر نشان کرد: مربیان این  کانون در سطح استان در فرایند تولید محتوای مجازی و الکترونیکیحضوری فعالانه ای داشته  و خوشبختانه آثار تولیدی آنان با اقبال عمومی در کشور همراه شده است.

"پیک امید" یکی از طرح‌های امدادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور است که در مواقع بحرانی و اتفاقات غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله و غیره  در کشور، توسط مربیان کانون، به صورت داوطلبانه و جهادی، اجرا می‌شود.

هم اکنون ۳۰ مرکز این کانون شامل ۱۶ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، ۱۳ کتابخانه سیار شهری و روستایی و یک کتابخانه پستی فعالیت می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.