طاهره حمیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روزها که شاهد شیوع بیماری کرونا در کشور هستیم و به دلیل تعطیلی مدارس، مهدکودک‌ها و مراکز فرهنگی هنری، کودکان و نوجوانان باید در خانه‌ها و کنار والدین خود حضور داشته باشند، تلاش می‌کنیم شرایطی مهیا و بستری را فراهم کنیم تا مربیان داوطلب کانون بتوانند فعالیت‌ها و برنامه‌هایشان را در قالب فایل‌های خلاقانه تصویری برای کودکان و نوجوانان ارایه دهند.

وی گفت: در حال حاضر تولید برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی توسط مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به منظور ارتباط با کودکان در زمان تعطیلی‌ در حال تولید است و این برنامه‌ها در قالب پیام‌رسان‌های داخلی «سروش» و «بله» به آدرس kpfkh_jonobi@ برای استفاده کودکان و نوجوانان به صورت روزانه در دسترس است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: در همین زمینه تولیدات مختلف کانون از جمله فیلم و انیمیشن نیز در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به انتشار فایل تصویری و صوتی برخی کتاب‌های کانون با قابلیت ذخیره‌سازی (دانلود) برای کودکان و نوجوانان بیان کرد: این کتاب‌ها از طریق همین پایگاه و همچنین درگاه‌های فروش کتاب‌های کانون تا یک هفته به صورت رایگان ارایه می‌شود.

حمیدی افزود: برای دسترسی آسان‌تر کودکان و نوجوانان به فایل‌هایی که مربیان کانون تولید و منتشر می‌کنند، علاوه بر این پایگاه، هشتگ‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با عنوان‌های #در دل دارم_ امید، #کانون_ امید و #پیک_ امید طراحی شده است.

وی ساخت کاردستی در خانه، اوریگامی، آموزش بازی در خانه، تولید قصه‌های کوتاه ۹۰ ثانیه‌ای تا ۲ دقیقه‌ای، اجرای برنامه‌های شعرخوانی، آموزش کاردستی، معرفی کتاب و... را از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌هایی عنوان کرد که توسط مربیان کانون تولید می‌شود و از طریق فضای مجازی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

وی به سابقه‌ اجرای طرح پیک امید در کانون استان اشاره و بیان کرد: یکی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یک سال‌ و نیم گذشته فعالیت داوطلبانه و جهادی «پیک امید» است که برای خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم در شرایط عادی و خدمات‌رسانی به آنان در شرایط بحران شکل گرفته است.

در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، مدارس، مهدکودک‌ها و دانشگاه‌های خراسان جنوبی نیز از روز دوشنبه پنجم اسفند تعطیل است اما آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان به صورت مجازی و از راه دور ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.