ایرج مصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‎یابی، با نفوذ سامانه بارشی قوی به استان سمنان، بارش باران، رگبار و رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف، مه آلودگی و احتمال کولاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به نفوذ توده هوای سرد شمالی به استان سمنان، بیان کرد: دمای هوای این استان به ویژه نواحی شمالی استان در چهارشنبه و پنجشنبه، بین هفت تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: با توجه به احتمال جاری شدن سیلاب و رواناب، خطر وقوع صاعقه در نواحی مرتفع، احتمال خسارات ناشی از تگرگ و وزش باد شدید تمهیدات پیشگیرانه لازم صورت گیرد.

مصطفوی ابرازداشت: کشاورزان و باغبانان به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی سردرختی‌ها هشدارها را جدی گرفته و با توجه به روند کاهشی دما به ویژه به هنگام شب، تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای شهر سمنان ۱۲ و بیشینه دما ۱۹ درجه سانتیگراد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: در این مدت، رضوان و شهمیرزاد با کمینه پنج درجه سانتیگراد خنک‌ترین و ایوانکی با حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد، گرم ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌ های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.