ایرج مصطفوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: براساس الگوهای پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، با تداوم فعالیت سامانه بارشی تا جمعه، در برخی ساعات افزایش ابر، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط احتمال تگرگ و در نقاط سردسیر و کوهستانی بارش برف و کولاک پیش بینی می شود.
وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی بعد از ظهر جمعه از استان سمنان خارج می شود، ادامه داد: دمای هوا در 48 ساعت آینده، بین سه تا پنج درجه کاهش نسبی دارد.
مصطفوی تصریح کرد: سامانه بارشی دیگری از بعد از ظهر یکشنبه چهارم فروردین 98 وارد استان سمنان می شود.
وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته، مجن و نردین با سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و آرادان با 18 درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان سمنان بود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: کمینه دمای هوای شهر سمنان در این مدت، پنج و بیشینه دما 15 درجه سانتیگراد بود.
وی یادآور شد: بیشترین سرعت وزش باد در استان در 24 ساعت گذشته، مربوط به شاهرود و دامغان با 58 کیلومتر بر ساعت ثبت شد.
مصطفوی اظهارداشت: بیشترین میزان بارش باران در استان در 24 ساعت گذشته مربوط مجن با هشت میلیمتر و بیشترین میزان بارش برف در این مدت، مربوط به همین منطقه با 18 سانتیمتر بود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.