مظفر محمدخانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۳۴۴ نفر از افراد تب‌ سنجی شده در پایگاه‌های غربالگری مستقر در مبادی استان سمنان مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بودند که به مراکز بهداشتی ارجاع شدند.

وی تصریح کرد: در این مدت، یک هزار و ۴۵۹ داوطلب و نیروی انسانی جمعیت هلال احمر استان   در  ٣٠ پایگاه غربالگری و تب سنجی مشغول به خدمت رسانی به منظور پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا هستند.

محمدخانی، با اشاره به خدمات ارائه شده در پایگاه‌های غربالگری جمعیت هلال احمر استان سمنان، خاطرنشان کرد: خدمات داوطلبان این جمعیت شامل تب سنجی و توزیع بروشور آموزش پیشگیری از ویروس کرونا و آگاه‌سازی مردم برای مقابله با این بیماری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان یادآور شد: داوطلبان این جمعیت تاکنون بیش از ۶۴ هزار و ۴۰۰ بروشور آموزشی در خصوص ویروس کرونا در پایگاه‌های غربالگری و تب‌سنجی این استان در بین مسافران توزیع شده کرده اند.

۲ پایگاه غربالگری در هر یک از شهرستان‌های سرخه و آرادان ، سه پایگاه تب‌سنجی در هر یک از شهرستان‌های سمنان، دامغان و میامی، چهار پایگاه تب‌سنجی در مهدیشهر ، ۶ پایگاه غربالگری در گرمسار و هفت پایگاه تب‌سنجی در شهرستان شاهرود مستقر است.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در شاخص نسبت مبتلایان به کل جمعیت در رتبه اول کشور قرار دارد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.