نادیا میرشجاع  عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا  با اشاره به کاهش نسبی دمای هوای سمنان، افزود: کشاورزان و باغبانان این استان به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی سردرختی‌ها هشدارها را جدی بگیرند و تمهیدات لازم را لحاظ کنند.

وی بیان کرد:  با توجه به کاهش محسوس دما گلخانه‌داران و مرغداران نسبت به تنظیم دما، رطوبت تهویه و نور گلخانه‌ها و کنترل سطوح پوششی سالن‌ها اقدام کنند.

 سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی‌های جوی هواشناسی استان سمنان ادامه داد: بارش‌ها به همراه رگبار و رعد و برق در مناطق مختلف استان تا ۷۲ ساعت آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به کاهش ۲ تا پنج درجه‌ای دمای هوای سمنان، تصریح کرد: باد شدید در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مناطق استان سمنان را در برخی از ساعت‌ها در می‌نوردد.

میرشجاع ابرازداشت: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان به ترتیب ۹ و ۱۷ درجه سانتیگراد بود.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور آگاهی‌های جوی هواشناسی استان سمنان گفت: در این مدت، رضوان و شهمیرزاد با ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمسار با ۲۶ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان سمنان بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.