حبیب‌الله خجسته‌پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نقش‌ خبرنگاران در مقابله با شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: اصحاب رسانه استان سمنان می‌توانند در اطلاع‌رسانی خدمات و اقدامات انجام شده توسط مجموعه دستگاه‌های درگیر در ستاد مقابله با کرونا همچون دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و هلال احمر ایفای نقش کنند.  

وی ادامه داد: شهروندان برای مقابله با شیوع کرونا نیازمند اطلاعات و آموزش‌هایی هستند و در این شرایط وظیفه رسانه‌ها با پخش برنامه‌های آموزشی و ارائه راه‌های پیشگیری از این ویروس بیشتر از هر زمان دیگری برجسته می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی دقیق به منظور آرام‌بخشی جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: خبرگزاری‌های استان در تولید محتوا با هدف آگاهی‌بخشی در خصوص ویروس کرونا تا اینجای کار به خوبی به این وظیفه عمل کردند.

خجسته‌پور با بیان اینکه نقادی باید با ارائه راهکار مناسب همراه باشد، ابراز داشت: نقد کردن اقداماتی که در مقابله با کرونا انجام می‌شود از دیگر نقش‌های اصحاب رسانه در بحران شیوع این ویروس است.

وی خاطرنشان کرد: از نظرات و پیشنهادات رسانه‌های استان سمنان توام با ارایه راهکار به منظور بهبود روند اجرایی در طرح های مقابله ای به طور قطع استفاده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان یادآور شد: در این روزها، مسوولان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برنامه‌های متفاوت و متعددی در حال پیاده سازی و اجرا دارند که نیازمند همراهی شهروندان است.

وی اظهارداشت: بنابراین به طور قطع به دلیل وجود این بیماری و رصد لحظه‌ای اتفاقات و نیز تصمیم‌گیری برای اجرای اقدامات لازم، ممکن است خطاهایی در اتخاذ تصمیمات و اجرا وجود داشته باشد.

خجسته‌پور اضافه کرد: اصحاب رسانه و قلم با ایفای توام نقش‌ خود در اطلاع رسانی و نقد همراه با ارایه راهکار می‌توانند یاری‌گر تصمیم‌گیران و مجریان باشند و سبب اصلاح تصمیم‌ها و رفتارها در اجرا شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: بنابراین، به طور قطع باید از وجود اصحاب رسانه و خبرنگاران به عنوان اشخاصی که در بطن جامعه هستند، در جهت دهی به برنامه های مقابله با کرونا استفاده شود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در شاخص نسبت مبتلایان به کل جمعیت، در رتبه اول کشور قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.