استان سمنان در هفته گذشته (از بیست و چهارم اسفند۹۸  تا اول فروردین ۹۹) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی، با اشاره به تقارن روز اول سال با سالروز شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر (علیه‌السلام) به پیشگاه مقدس آن حضرت سلام و درود فرستادند و با تبریک عید سعید مبعث و عید پر طراوت نوروز به همه ملت بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان، جهادگران عرصه سلامت و همه خدمتگزاران سختکوش، سال جدید را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند.

اقتصادی

علی تشنه دل سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان شنبه گذشته در جلسه کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مقابله با کرونا اظهارداشت: بیش از ۸۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی‌کننده دست از ابتدای اسفند تاکنون، در واحدهای تولیدی این استان تولید شد.

مهدی یحیایی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، ابراز داشت: در گشت‌های بازرسی مربوط به ویروس کرونا ۴۵ پرونده تخلف کالاهای بهداشتی به ارزش بیش از ۲۴۹ میلیون ریال در این استان تشکیل شد.

اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری برای کارگرانی که از کار بیکار شدند، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: تردد در محورهای ورودی و خروجی این استان از ۲۰ اسفند ۹۸ تا یکم فروردین امسال، ۳۴ درصد کاهش داشته است.

حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان، به منظور رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تا اردیبهشت ۹۹ تمدید شد

معصومه منظمی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سازه‌های آبخیزداری این شهرستان ظرفیت ذخیره ۱۰۰ هزار متر مکعب آب را دارد که به تقویت سفره‌های ‌آب زیرزمینی و کاهش خسارت ناشی از سیلاب کمک می‌کند.

فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امامزادگان و بقاع متبرکه این استان با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و همکاری با ستاد مقابله با این بیماری، تا اطلاع بعدی تعطیل است.

ابوالقاسم کربلایی غلامی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: ۵۰ حفار غیرمجاز از ابتدای سال تا کنون توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره کل دستگیر شدند.

مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: پنج اثر ناملموس شهرستان سرخه در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

مهدی قاسمی رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان دامغان شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: یک واحد اقامتی متخلف در راستای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهرستان دامغان تعطیل و پلمب شد.

اجتماعی

علیرضا رییسی معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: از ظهر دیروز یکهزار و ۲۷۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۹ هزار و ۶۴۴ نفر نفر رسید، این تعداد در استان سمنان با ۵۲ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۴۵ نفر افزایش یافت.

وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تعداد مراجعان به پایگاه‌های اهدای خون این استان از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان شامگاه پنج‌شنبه به خبرنگاران در سمنان با اشاره به اینکه افتتاح آزمایشگاه تشخیصی بیماری کرونا در این دانشگاه سبب خودکفایی در شناخت بیماران مبتلا به ویروس شده است، گفت: تسریع در زمان شروع درمان، مهمترین دستاورد این استقلال است.

مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جان‌باختگان تصادف‌ها در این استان از یکم تا بیست و پنجم اسفند امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

سردار سرتیپ دوم حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:۲ هزار لیتر مشروبات الکلی تولیدشده به صورت غیربهداشتی و مخلوط با الکل صنعتی در شاهرود کشف شد.

مظفر محمد خانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۲ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی جمع‌آوری شده در پایگاه‌های این جمعیت در استان روز پنجشنبه برای هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شد.

سیدعباس دانایی فرماندار سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مرکز سلامت واقع در مسکن مهر سنتی‌ساز این شهر به صورت ۱۶ ساعته آماده ارایه خدمات درمانی و مشاوره‌ای به افراد در زمینه ویروس کرونا است.

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت:  چهار مرکز نقاهتگاه برای گذراندن دوران نقاهت بهبودیافتگان ویروس کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه آغاز به کار کرد.

مسعود میرشریفی سرپرست سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل شهرداری سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: مرکز کنترل و مدیریت ترافیک شهرداری در راستای تحقق گام اول مطالعات سامانه‌های هوشمند حمل و نقل شهری با هزینه‌ ای بالغ ۵۲ میلیارد ریال به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.

مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۱۵ هزار و ۷۳۱ نفر از ۱۳ تا ۲۹ اسفند ۹۸ در مبادی ورودی و خروجی این استان توسط امدادگران این جمعیت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پایش و تب‌سنجی شدند.

حمیدرضا پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت و پسماند وتبدیل مواد شهری شهرداری سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تولید زباله در اسفند ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷  در این شهر افزایش یافت.

محمدحسن رضایی شاهرودی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: با توجه به آمادگی قبلی برای مقابله هر نوع حادثه چهارشنبه آخر سال ، آتش نشانان ۳۵مورد حریق را خاموش کردند.

ناصر سلمانپور معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: واژگونی خودروی پراید در محور میامی - سبزوار باعث کشته شدن یک تن شد.

سردار عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان شامگاه شنبه به خبرنگاران اظهارداشت: ١٠ هزار قلم انواع داروهای خارجی و مواد ضدعفونی‌کننده از یک دستگاه تریلی در محور سمنان- دامغان به همراه دیگر کالاهای قاچاق کشف شد.

سرهنگ حسین صادقی رییس پلیس فتا استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه جرایم سایبری در استان امسال در مقایسه با سال گذشته ۸۳ درصد افزایش یافت، گفت: برداشت‌ غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی در صدر جرایم سایبری استان قرار دارد.

سرهنگ باقر صفرزاده معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو  با ایرنا، ابراز داشت:هشت نفر در حین برهم زدن امنیت جامعه و آسایش شهروندان در حوادث چهارشنبه‌سوری استان دستگیر شدند.

رضا بینقی رییس پلیس آگاهی استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: افزایش سقف جابه‌جایی پول در روش کارت به کارت موجب افزایش ۶۴ درصدی کلاهبرداری در استان شده است.

سرهنگ سیدعلی میراحمدی جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان روز سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: یک میلیون قلم لوازم بهداشتی غیرمجاز و احتکار شده کشف شد و هشت نفر توسط پلیس استان دستگیر شدند.

سرهنگ مرتضی رنگریز جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دامغان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: پنج نفر از اعضای یک باند سارق خودرو و قطعات خودرویی در دامغان دستگیر شدند.

ممنوعیت جابجایی اسباب منزل در ایام نوروز ۹۹ در سطح شهرهای استان به منظور پیشگیری از وقوع جرم، بهبودی یک خانم ۱۰۳ ساله مبتلا به ویروس کرونا در سمنان، اجرای طرح غربالگری و پایش مسافران عبوری از ١٠ خروجی‌ استان سمنان از روز سه شنبه، کاهش ۱۰ درصدی سرقت از منازل و کاهش ۱۰۰ درصدی جیب‌بری در استان  سمنان در اسفند سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، تولد یک نوزاد از مادر مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کوثر سمنان و تعطیلی تمام آرایشگاه‌های زنانه و مردانه  استان سمنان به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی، بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش

حسین زیاری رییس اداره ورزش و جوانان سمنان روز  سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا فعالیت تمام باشگاه‌های ورزشی این شهرستان تا روز ۱۵ فروردین ۹۹ تعطیل و ممنوع است.

پلمب چهار باشگاه ورزشی به علت رعایت نکردن ممنوعیت فعالیت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهرستان سمنان از دیگر خبرهای مهم ورزشی در استان سمنان در هفته گذشته بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.