شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، تا به حال ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و یکهزار ۱۳۵ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۷۱۰  بهبود یافته اند. از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

علیرضا رییسی معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: از ظهر دیروز یکهزار و ۱۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد، این تعداد در استان سمنان با ۶۰ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۷۷ نفر افزایش یافت.

*

 حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: تمام واحدهای تولیدی مواد و اقلام بهداشتی مانند دستکش، ماسک و ضدعفونی کننده استان در تعطیلات نوروز ۹۹ فعالیت دارند و  موظفند در روزهای تعطیلات نوروز بدون تعطیلی و به صورت سه شیفت فعالیت کنند.

*

سید عباس دانایی فرماندار سمنان گفت: ۲ نقاهتگاه با ظرفیت ۱۰۰ تخت به منظور گذراندن دوران نقاهت بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان تجهیز شد و آغاز به کار کرد. این نقاهتگاه‌ها در محل‌هایی ایجاد شده که ظرفیت افزایش تخت دارد و از امروز دانشگاه علوم‌ پزشکی استان سمنان می‌تواند نسبت به انتقال بهبودیافتگان به این نقاهتگاه‌ها اقدام کند.

*

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: چهار مرکز نقاهتگاه برای گذراندن دوران نقاهت بهبودیافتگان ویروس کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه چهار مرکز نقاهتگاه با ظرفیت ۲۵۰ تخت، پذیرش بهبودیافتگان ویروس کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان را آغاز کرده است.

*

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت:  تاکنون نتیجه آزمایش ۲۶۱ نمونه آزمایشگاهی شهروندان شاهرودی مثبت گزارش شده که از این تعداد۱۷۲ تن از مبتلایان با بهبودی کامل مرخص شدند.

*

عبدالرضا میقانی فرماندار مهدیشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا همه آرامستان‌های این شهرستان در روز پنجشنبه آخر سال و جمعه هفته جاری تعطیل است.

*

مهدی قاسمی رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان دامغان گفت: یک واحد اقامتی متخلف در راستای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهرستان دامغان تعطیل

 به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی و محدود نکردن اقامت تا اطلاع بعدی پلمب شد.

*

غلامرضا جزء بستجانی مسوول بسیج سازندگی سپاه ناحیه میامی گفت : در آستانه نوروز ۱۱ هزار و ۴۶۰ بسته حمایتی شامل اقلام اساسی و بهداشتی از سوی گروه های جهادی بسیج در نقاط مختلف شهرستان توزیع شد.

*

امیر سرتیپ دوم حجت الله غلامی فرمانده تیپ ۱۵۸ متحرک هجومی شهید کشاورزیان گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶ مرحله گند زدایی و ضدعفونی معابر شاهرود به همت کارکنان این تیپ انجام شده است.

*

سرهنگ رضا بینقی رییس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: اسفند امسال با شیوع ویروس کرونا سرقت از منازل در استان کاهش یافت و اگر مردم با توجه به توصیه‌های کارشناسان بهداشت در خانه بمانند پیش‌بینی می‌شود جرایم در زمینه سرقت از منازل در نوروز نیز کاهش یابد و جابجایی اسباب منزل در ایام نوروز ۹۹ در سطح شهرهای استان به منظور پیشگیری از وقوع جرم ممنوع است.

*

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه این استان با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و همکاری با ستاد مقابله با این بیماری، تا اطلاع بعدی تعطیل است.

*

وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: تعداد مراجعان به پایگاه‌های اهدای خون این استان از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است. اما بیماران خاص از جمله سرطانی و تالاسمی در همه شرایط نیاز به خون دارند و  شهروندان استان سمنان با اطمینان خاطر به مراکز اهدای خون مراجعه کنند تا در آینده مشکلی برای تامین خون نیازمندانی که چشم امیدشان به همه ما است ایجاد نشود.

گزارش های ایرنا استان سمنان در پویش  «سهم من در کرونا»:

بسیجیان استان سمنان این روزها با حضور در عملیات‌های مختلف مانند ضدعفونی کردن معابر، تولید تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با کرونا، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، به یکی از مهره‌های اصلی و کلیدی در مهار شیوع این ویروس تبدیل شده‌اند و حضور بسیجی‌وار خود را در صحنه به رخ می‌کشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.